Saya juga sediakan perkhidmatan percuma menghantar cerita baru kat blog ni terus ke email rakan2.

Zizan, Fara Fauzana hos ABPBH 2012

Subang Jaya: Pelawak popular, Zizan Razak bersama juruhebah terkenal, Fara Fauzana akan bergabung buat julung kali sebagai hos malam kemuncak Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) 2012 di Stadium Putra Bukit Jalil, 7 April ini.

Nama mereka diumumkan pada sidang media ketiga anugerah berprestij itu di Holiday Villa Hotel & Suites Subang, di sini semalam. Turut diumumkan barisan pengacara bersama dan penyampai trofi yang kebanyakannya terdiri daripada muka baru, manakala Didie Alias dan Along Cham sebagai pengendali acara permaidani merah.
Pengerusi Bersama Jawatankuasa Pengelola ABPBH 2012, Shamshul Azree Samshir, berkata kedua-dua pengacara itu dijangka mampu menghangatkan lagi kemeriahan anugerah terbabit.


"Mereka muda, segar serta spontan setiap kali berada di pentas. Walaupun Fara julung kali mengendalikan acara gah ini, pengalaman luasnya selain Zizan sendiri yang sudah dua kali mengendalikan ABPBH, diyakini mampu menghidupkan malam anugerah nanti," katanya.

Majlis pengumuman turut dihadiri Pengarang Kumpulan BH selaku Penaung ABPBH 2012, Datuk Mior Kamarul Shahid; Timbalannya, Mahfar Ali dan Pengerusi Bersama Jawatankuasa Pengelola ABPBH 2012 merangkap Pengarang Bersekutu Edisi Mingguan dan Hiburan BH, Hanizam Abdullah.

Sementara itu, Awi Rafael, Azlee Khairi, Forteen, Hairul Azreen, Hanez Suraya, Iqram Dinzly, Kamal Adli serta Nelyda Senrose diumumkan sebagai pengacara bersama, manakala penyampai trofi membariskan Aaron Aziz, Anzalna Nasir, Dazrin, Fizo Omar, Fizz Fairuz, Johan As'ari, Lisa Surihani, Nabila Huda, Nadiya Nisaa, Nazim Othman, Neelofa, Nubhan, Nur Fathia, Rozita Che Wan, Shah Iskandar, Tasha Shila dan Tomok.

Senarai artis yang mengadakan persembahan diseimbangkan menerusi gandingan orang lama serta baru seperti Datuk M Nasir, Datuk AC Mizal, Ziana Zain, Adira, Ainan Tasneem, Ally Noor, Mastura, Amir Ukays, Asmidar, Ayai Ilusi, Bagio, Black, Ella, Fida, Jay Jay, Kilafairy, Liawanis, Marsha, Najwa Latif, Projek Pistol, RJ, Salammusik, Sleeq, Stacy, Stella Band, Syam Kamarul, Zarul Umbrella dan One Nation Emcees.
Shamshul Azree mengalu-alukan peminat menghantar seberapa banyak borang undian bagi memilih selebriti kesayangan daripada 16 kategori yang dipertandingkan, selain kategori online.

"Sokongan peminat sangat memberangsangkan apabila banyak borang undian diterima sebaik ia dikeluarkan di BH dan BH Ahad, malah kami menjangka lebih ramai menghantar undian melihatkan ganjaran mewah seperti kereta Nissan yang ditawarkan," katanya.

Borang pencalonan masih disiarkan kedua-dua akhbar terbabit hingga 13 Mac ini dengan penerimaan terakhir di pihak penganjur pada 18 Mac, manakala undian secara khidmat pesanan ringkas (SMS) dibuka hingga 26 Mac.

ABPBH 2012 direalisasikan dengan kerjasama Habib Jewels Sdn Bhd, Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd, Holiday Villa Hotel & Suites Subang, AVON Cosmetics (M) Sdn Bhd, Boutique Dewi Sofea Sdn Bhd, Star Cruise Travel Sdn Bhd, Empayan Holding Sdn Bhd, AirAsia Berhad serta Perbadanan Stadium (M) Sdn Bhd, manakala TV3 dan Hot FM sebagai penyiar rasmi.

Bangkang dari Longkang

KUALA LUMPUR 27 Feb. - Penyampai radio, pelawak serta pengacara terkenal, Salih Yaacob, 52, mengambil keputusan untuk menarik diri daripada dunia hiburan ekoran penyebaran cereka pendek di laman YouTube berjudul Bangkang dari Longkang .
 
Cereka pendek berdurasi kira-kira tiga minit yang memaparkan situasi di sebuah ceramah parti politik itu turut disertai seorang lagi rakan pelawaknya, Nabil Ahmad.
Kesannya, Salih mendapat kritikan meluas daripada pihak penyokong parti pembangkang, bahkan stesen radio Sinar FM turut diugut untuk diboikot.
 
"Saya sangat kecewa dan meminta maaf kepada peminat.
"Saya mengambil keputusan untuk tidak lagi terlibat di dalam bidang hiburan selepas ini. Soal kerjaya sebagai penyampai radio pula saya serah semuanya kepada pihak pengurusan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini

Black berkahwin selepas Aidilfitri - Gambar tunang Black

Walaupun ada desas-desus mengatakan majlis perkahwinan penyanyi yang meletup dengan lagu Teman Pengganti bakal berlangsung September depan berdasarkan cerita kononnya dirinya sedang sibuk membuat persiapan hari bahagia, seperti menempah perancang perkahwinan untuk menguruskan majlis, namun ketika dihubungi semalam, Black menafikan perkara itu.
"Memang pada awalnya kami memilih bulan September untuk majlis perkahwinan ini, tetapi tarikh itu masih belum dapat disahkan lagi kerana masalah lokasi.
Black di samping tunang, Cira Khairi.

"Kebanyakan hotel sudah ditempah pada waktu itu dan kami masih mencari tempat yang sesuai. Apapun, kami memang merancang untuk melangsungkan majlis kami ini selepas Hari Raya nanti," kata Black kepada HIP.

Menurut Black, memandangkan hari perkahwinan ialah perkara yang baik, justeru dia tidak akan sesekali menyorokkan tarikh perkahwinannya kepada media.

"Jika kami sudah mendapat tarikh serta lokasi yang sesuai untuk majlis itu, saya akan mengadakan sidang akhbar untuk mengumumkannya kepada semua pihak. Insya-Allah bulan Mac nanti kami akan menghadiri kursus perkahwinan," ujarnya

Black atau nama sebenarnya Hanifah Md Hanafiah melangsungkan pertunangannya secara senyap-senyap pada 26 Januari lalu. Bagaimanapun perkara itu dapat juga dihidu media.
Mengulas lanjut perkara itu, Black berkata, tindakannya merahsiakan majlis itu bukanlah kerana mahu menyorokkan statusnya atau bimbang populariti merudum, tetapi atas sebab peribadi.

"Bukan tidak mahu bercerita mengenai majlis pertunangan dan siapa tunangan saya, namun saya melakukannya kerana menghormati permintaan pihak perempuan," katanya dalam temubual sebelum ini.

Gangster Celop kutip hampir RM1 juta

FILEM aksi komedi, Gangster Celop mencatatkan kutipan hampir RM 1 juta setelah empat hari tayangan.

Gangster Celop merupakan hasil kolaborasi pertama antara Excellent Pictures dan Skop Productions.

Pengarahnya, Ahmad Idham ketika dihubungi berkata, pihaknya agak ragu-ragu tentang pencapaian filem itu.

"Pada awalnya, saya dan Datuk Yusof Haslam ragu-ragu sama ada filem ini akan diminati atau tidak tetapi alhamdulillah semakin hari kita lihat sambutan semakin menggalakkan.

"Konsep baru seperti filem ini agak sukar mendapat tempat memandangkan kepercayaan penonton terhadap filem Melayu sudah goyang," katanya kepada Sinar Harian Online, semalam.

Beliau juga memberitahu filem yang menelan kos RM1.7 juta itu banyak mendapat promosi dari mulut ke mulut daripada penonton yang telah menonton.
"Tidak ada isu persaingan dengan filem lain kerana inilah industri filem kita. Saya lega apabila promosi dari mulut ke mulut membantu filem ini. Saya dapat lihat kekuatan promosi ini.

"Bukan senang nak dapat promosi percuma daripada penonton seperti itu. Siapa boleh paksa mereka menulis atau bercakap tentang apa yang mereka rasa," katanya.
Selain itu, Idham berharap promosi dari mulut ke mulut itu bakal berterusan.

"Saya harapkan aura promosi mulut ke mulut ini akan menjadikan filem Gangster Celop pilihan penonton dan berterusan," katanya.

Dalam pada itu, Idham juga akui menerima banyak reaksi positif daripada penonton selepas mereka menonton filem lakonan Syamsul Yusof, Kamal Adli dan Hanis Zalikha itu.
"Sebagai pembikin filem, apabila penonton suka dengan filem saya, saya rasa puas hati," katanya

Zain Saidin nafi nikah Che Ta Julai ini

PELAKON Oh My English, Zain Saidin menafikan bakal bernikah dengan kekasihnya, Rozita Che Wan pada Julai ini.

Laporan akhbar tempatan semalam menyebut, pelakon, Rozita Che Wan atau lebih dikenali sebagai Che Ta sudah memilih tarikh untuk bernikah Julai ini dengan Zain.

Ketika dihubungi, adik kepada Shasha Saidin ini menafikan laporan itu.

"Saya tanya Che Ta, dia kata tak pernah pun kata nak kahwin Julai. Mereka (akhbar) tulis sendirilah. Saya tanya dia tentang kenyataan itu, dia kata tak ada pun (bagi kenyataan) ," katanya kepada Sinar Harian Online.

Sebelum ini, Che Ta lebih memilih untuk berdiam diri bercakap tentang kisah cintanya dengan pelakon berwajah Pan Asia itu.

Beberapa minggu lalu, mereka bercuti ke Singapura bersama keluarga Che Ta sempena cuti sekolah.

Dalam pada itu, Zain juga akui masih belum ada perbincangan tentang perkahwinan.

"Belum ada perbincangan tentang perkahwinan lagi tetapi insya-ALLAH kalau ada rezeki hujung tahunlah," katanya.

Mengulas lanjut soal laporan akhbar itu, Zain berkata, tidak logik jika pernikahan mereka pada bulan Julai.

"Julai itu bulan puasa kan? Ada ke orang kahwin bulan puasa? Kalau fikir secara logiknya, tak kan saya nak kahwin bulan puasa. Tak nak ajak orang datang kahwin ke apa?" katanya.

Sebelum ini, Sinar Harian Online melaporkan, Zain serius untuk bernikah dengan Che Ta dan merancang untuk berkahwin hujung tahun ini.

Rosyam harap kembali popular menerusi filem KL Gangster 2

Era kegemilangannya kini mungkin sudah dibayangi barisan pelakon lebih baru seperti Aaron Aziz dan Adi Putra. Bagaimanapun pelakon, penerbit dan pemilik produksi Suhan Movies & Trading Sdn Bhd, Rosyam Nor, belum bersedia untuk menyerah kalah tatkala usianya semakin bertambah.

Saat dia menyedari dirinya mungkin tidak lagi diinginkan peminat seperti dulu, Rosyam turut berharap orang ramai tidak melupakannya terus. Malah dia juga percaya, usia bukanlah halangan untuk seseorang pelakon diangkat sebagai hero.
"Saya sedar diri saya bukan macam dulu lagi. Bila saya mainkan watak utama dalam filem pun, belum tentu orang akan ke pawagam untuk tengok. Kini bukan seperti zaman saya berlakon dalam filem seperti Castello tujuh tahun lalu.


"Saya mungkin popular pada suatu ketika dulu, tetapi kini saya sudah berumur. Sekarang ini, saya menumpang populariti pelakon seperti Aaron dan Adi.

"Sebab itulah saya berterima kasih pada Datuk Yusof Haslam dan Syamsul Yusof sebab memberikan kepercayaan pada saya untuk berlakon dalam KL Gangster 2. Saya harapkan keajaiban akan berlaku nanti, yang membolehkan saya mengukir nama kembali menerusi filem ini," katanya yang ditemui pada majlis pratonton drama terbaru keluaran produksi miliknya, Bunga Merah Punya.

Tidak hanya tertumpu pada produksi drama, Rosyam juga akan membuka produksi baru khusus untuk penghasilan filem. Dijangkakan, syarikat itu akan dilancarkan sekitar April nanti.

Akan menghasilkan tiga filem baru di bawah syarikat barunya itu, selepas Balistik dan Istilah Cinta, Rosyam bagaimanapun masih merahsiakan nama syarikat berkenaan.
"Suhan Movies & Trading khas untuk drama, manakala syarikat baru saya nanti itu untuk pengeluaran filem. Melabur dalam pembikinan filem menggunakan bajet yang besar, jadi saya tak mahu tanggung seorang. Sebab itulah saya tubuhkan syarikat bersama rakan kongsi. Saya tak mahu kacau pengurusan Suhan Movies." katanya.

Ketika dirinya berazam untuk kembali aktif menghasilkan filem, termasuk Jefrizal dan Phe Lam Lee, Rosyam tetap berjanji dunia penerbitan drama tidak akan ditinggalkan.

Usaha itu dikatakan bukan hanya untuk keuntungan diri sendiri, sebaliknya demi pembangunan serta perkembangan industri seni tempatan. Malah, Rosyam juga mahu membuktikan pelakon berumur sepertinya masih mampu untuk memegang watak utama di layar perak.

Secara tidak langsung, dia menolak tanggapan negatif mengatakan pelakon sudah berkahwin dan mempunyai anak tidak boleh berjaya dalam bidang terbabit. Atas alasan itu juga dia berusaha menjaga penampilan diri serta fizikal untuk kekal bersaing.

Wings kembali gegar Istana Budaya - Macam mana nak dapat tiket?

POPULAR menerusi genre rock, lagu-lagu alunan kumpulan legenda ini seperti Opera Hidup, Misteri Mimpi Syakilla, Taman Rashidah Utama, Bernafas Dalam Lumpur, Semalam Yang Hangat dan Biru Mata Hitamku, pastinya masih melekat di hati pengikut setia mereka.

Meskipun sudah bertapak selama 25 tahun dalam industri seni tanah air, kumpulan ini tiada tolok tandingnya malah terus diminati sehingga ke hari ini.

Atas alasan itu, kumpulan yang dianggotai Awie (vokalis), Joe, Eddie dan Black ini sekali lagi menemui peminat mereka di pentas berprestij Istana Budaya (IB) pada 26 hingga 30 April depan buat kali kedua.

Jika sebelum ini Wings muncul di pentas IB dengan konsert Opera Hidup, kali ini mereka tampil bersama konsert Wings Rockestra pula.

Menariknya, konsert Opera Hidup yang diadakan dua tahun lalu telah mencatat sejarah di IB apabila ia dicatat sebagai konsert tertinggi jumlah kutipannya berdasarkan jualan tiket.

Rentetan kejayaan tersebut, pihak IB tidak teragak-agak membenarkan Wings mengadakan persembahan mereka di pentas berprestij itu, sekali gus bakal mencipta fenomena dalam jadual persembahan IB tahun ini.

Mengulas mengenai Wing Rockestra, ketua pengarah IB, Ketua Pengarah IB Datuk Mohamed Juhari Shaarani berkata, beliau yakin, konsert kedua ini mampu berjaya seperti konsert sebelumnya.

"Kami bersetuju untuk mengadakan konsert ini kerana mereka mempunyai peminat dan pengikut tersendiri.

"Lagipun, Wings adalah satu nama besar yang sangat dinantikan peminat untuk mengadakan konsert.

"Salah satu sebab konsert kali ini akan menggegarkan pentas IB, ia adalah kerana mereka berjanji untuk menyanyikan lagu yang belum pernah dipersembahkan di hadapan penonton sebelum ini," katanya dalam sidang media konsert itu.

Dalam pada itu, konsert ini juga akan diiringi seramai 43 pemuzik Orkestra Simfoni Kebangsaan (OSK) IB yang dipimpin oleh Mustafa Fuzer.

Ia dimantapkan lagi dengan kerjasama Joe Wings selaku pengarah muzik dan penggubah muzik orkestra, Lee Tse Wan.

Bukan 'tangkap muat'

Walaupun konsert Opera Hidup membuahkan kejayaan kepada Wings, namun bagi mereka, ia bukanlah alasan untuk sambil lewa atau tangkap muat terhadap konsert yang mengambil durasi 2 jam setengah itu.

"Apabila berjaya menembusi pentas IB (Istana Budaya), ia menjadi satu tanda aras atau standard kepada kami sama seperti mereka yang pernah melakukan persembahan di sini.

"Oleh itu, besar harapan kami untuk membuat yang lebih baik dalam konsert kali ini.

"Lebih-lebih lagi, jika mereka yang pernah menyaksikan konsert Opera Hidup turut hadir menonton Wing Rockestra, pasti mereka mahukan lebih pada konsert ini," katanya mereka.

Bagaimana pun, jelas Awie mewakili ahli yang lain, mereka juga tidak mahu teruja dan terlalu yakin dengan konsert kedua ini.

"Memang kami akan lakukan yang terbaik, namun kita hanya mampu merancang dan Tuhan menentukan.

"Jadi, saya harap, sekurang-kurangnya biarlah ia setanding konsert yang lalu," katanya selaku vokalis kumpulan ini.

Tampil kelainan

Berkongsi mengenai kelainan yang bakal ditampilkan pada konsert itu nanti, ujar Awie, sudah tentu konsert kedua ini amat berbeza dengan konsert yang pertama.

Tidak mahu mengulangi konsep sama, beritahunya kepada media, mereka dalam perancangan memilih lagu yang tidak pernah dibawa dalam mana-mana konsert sebelum ini.

"Ada lagu lama dan ada juga lagu baru, tetapi lagu lama ini kita tidak pernah nyanyi kepada audiens sebelum ini.

"Memang susah nak pilih lagu lebih-lebih lagi kebanyakan lagu Wings punyai pengikut tersendiri," katanya.

Ditanya adakah lagu berhantu Wings seperti Sejati akan dinyanyikan malam itu, katanya, mereka tidak boleh mengadakan konsert itu tanpa lagu berhantu yang sudah sebati dengan Wings.

"Lagu Sejati dan Taman Rashidah Utama misalnya, umpama 'trademark' kepada kumpulan ini.

"Jadi ia harus ada demi memuaskan hati penonton yang menyaksikan konsert ini nanti," katanya.

 Pengalaman jadi panduan

Pengalaman melakukan persembahan bersama OSK IB di konsert pertama menjadi pengalaman berharga kepada Wings.
Jelas mereka, bukan mudah apabila terpaksa mengubah elemen rock kepada bentuk orkestra untuk merealisasikan konsert tersebut.

"Oleh kerana pengalaman lalu telah mengajar kami bagaimana berhadapan cabaran ini, jadi kami tidak terlalu tertekan berbanding konsert pertama.

"Apa pun, kami perlu betul-betul bersedia supaya tidak timbul sebarang masalah apabila persembahan dilakukan nanti.

"Diiringi orkestra perlu diambil serius kerana jika berlaku kesilapan, ia boleh memberi kesan kepada keseluruhan konsert," kata mereka.

Dalam pada itu, Awie sempat berkongsi mengenai reaksi penonton yang menyaksikan persembahan konsert Opera Hidup sebelum ini.

Katanya, dia masih tidak dapat melupakan bagaimana penonton yang datang ke konsert rock terpaksa menjaga tingkah laku mereka di IB.

"Mereka tidak dibenarkan berdiri kerana konsert ini berlangsung di pentas berprestij, memang kesian lihat mereka kena layan lagu sambil duduk," katanya.

Sementara itu, Wings juga bakal muncul dengan album terbaru mereka yang masih dalam proses rakaman dan dijangka dilancarkan secepat mungkin.

Aidil: 'Saya tak sayang Rita lagi'

SEREMBAN - Pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak, gagal dalam sebutan permohonan cerai isterinya yang juga pelakon, Rita Rudaini Mokhtar di Mahkamah Rendah Syariah Seremban dekat sini, semalam.

Hakim Syarie Hamizan Mohd Nor memerintahkan jawatankuasa khas pendamai ditubuhkan yang diwakili seorang keluarga terdekat kedua-dua pihak dilantik dan menetapkan 8 Mac depan sebagai tarikh  baru sebutan kes yang turut dihadiri pegawai Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri (JHEAINS).

Mohd Aidil 26, dan Rita 37, hadir di mahkamah untuk mendengar sebutan permohonan cerai yang dikemukakan Aidil selaku plaintif.

Hamizan dalam penghakimannya berkata, memandangkan seorang bersetuju dan seorang lagi tidak bersetuju, maka jawatankuasa khas pendamai perlu ditubuhkan.

"Ini mungkin boleh mewujudkan rasa sayang semula. Sekiranya jawatankuasa khas pendamai tersebut gagal menemui jalan penyelesaian juga, barulah proses cerai dilakukan," katanya.

Terdahulu, dalam prosiding, Rita diwakili peguam syarie, Datuk Mohd Zaidi Md Zain, menuntut jawatankuasa khas pendamai ditubuh mengikut Seksyen 47 kerana tidak bersetuju dengan permohonan cerai kali kedua difailkan Aidil pada 31 Januari lalu.

"Ini kerana tiada perbincangan pernah dilakukan sebelum ini dan beranggapan dengan perbincangan secara formal menerusi jawatankuasa khas pendamai ditubuhkan akan membolehkan perbincangan dibuat secara menyeluruh.

Bagaimanapun, peguam syarie, Noor Ariff Delia Ramli yang mewakili Aidil memberitahu mahkamah bahawa penubuhan jawatankuasa khas mahkamah tidak perlu kerana kes ini sudah lama berlarutan.

"Daripada perbincangan dengan anak guam saya, tiada jalan penyelesaian didapati dan memohon penceraian secara baik dapat dilakukan di sini," katanya.

Hamizan kemudiannya bertanya kepada Rita dan Aidil, sama ada kedua-dua mereka masih mempunyai rasa sayang di antara satu sama lain.

Hakim syarie: Sayang lagi tak kat isteri?

Aidil: Tak (merujuk kepada Rita). Saya dah tak sayangkan dia lagi dan saya dah tak inginkan dia.

Hakim syarie: Sayang tak kat suami?

Rita: Saya sayang keluarga saya. Selagi bergelar suami, saya sayang.

Hakim syarie : Nak cerai dah?

Aidil: Ya (angguk)

Dalam pada itu, Rita turut mahu mengetahui apakah kesalahannya sehinggakan plaintif mahu menceraikannya.

"Apa salah saya. Tiada perbincangan dibuat. Tiada alasan dia (Aidil) keluar dari rumah dan tinggalkan anak macam itu sahaja. Sebagai seorang isteri saya mempunyai hak untuk mengetahui sebab saya diceraikan," katanya.

Sementara itu, Aidil berkata, sekiranya dia (Rita) masih sayangkan keluarga, maruah suami perlu dijaga.

"Saya anggap kes ini berlarutan. Sudah dua kali dia minta diceraikan, tetapi masa itu saya masih boleh bersabar. Ada tak dia pernah menjaga maruah saya sebagai suami selama ini," katanya.

Rita berkata, dia tidak terkejut dengan permohonan cerai kali kedua yang difailkan Aidil.

"Kalau boleh, siapa nak cerai. Buat perbincangan dulu, ikut 'step' sekiranya tidak boleh barulah cerai. Nanti menyesal tidak guna. Kena fikir panjang, jangan fikir pendek," katanya.

Rita juga menafikan dakwaan beliau dua kali meminta cerai.

Fizz malas bagi penjelasan isu putus tunang

Pelakon yang menjadi perhatian sepanjang minggu lalu kerana kontroversi pertunangan dengan seorang wanita didakwanya berstatus isteri orang, Fizz Fairuz, mahu menutup buku lama dan enggan lagi memberikan sebarang komen berhubung isu itu.

Dalam kenyataan yang dibuat menerusi program hiburan Melodi, semalam, Fizz nekad mengunci mulut biarpun disoal bertubi-tubi mengenai kisah pertunangannya dengan wanita bernama Azlyn Massiela Mohamed Nazar, 26.
Keputusan itu, jelas Fizz, terpaksa dilakukan kerana dia enggan kenyataannya disalah tafsir dan seterusnya boleh mengeruhkan lagi hubungan dengan keluarga bekas tunangnya.


"Semua orang melakukan kesilapan. Saya anggap apa yang terjadi ini sebagai hukum karma daripada Allah atas kesilapan yang pernah saya lakukan selama ini.

Tidak pernah lari


Bintang Nur Kasih ini juga menafikan dirinya melarikan diri daripada pihak media. Cuma, tegasnya, dia enggan memberikan sebarang kenyataan lagi berhubung perkara itu.

Dia turut memohon supaya kontroversi dirinya bertunang dengan memutuskannya beberapa hari kemudian tidak lagi diungkit kerana dirinya sendiri ingin memulakan fasa baru dalam hidup.
Ketika diajukan pertanyaan adakah pelakon Almy Nadia yang juga bekas kekasihnya mempunyai kaitan dalam hal ini, Fizz sekali lagi tidak mahu memberikan sebarang komen kerana tidak mahu wanita berkenaan turut diheret sama dalam kes terbabit.

"Itu pun saya tidak mahu cerita apa-apa, takut nanti bercanggah. Cuma jangan babitkan orang lain dalam ini. Saya hendak tutup kes itu di sini, selepas ini saya tidak akan memberikan sebarang komen pun.

Butterfingers dan MCKK

BAGI kumpulan pelajar Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK) kemasukan antara 1990 hingga 1994, pasti ada masih ingat konsert oleh tiga pelajar tingkatan empat selepas tamat program merentas desa sekolah itu pada tahun 1993.
Pada masa itu mungkin mereka beranggapan konsert oleh Khairil Ridzwan Anuar (Loque), Mohd. Fakharudin Mohd. Bahar (Kadak) dan Khairul Nizam Mois (Kalai) tidak lebih persembahan tiga rakan baik atau 'budak-budak' sekolah yang mahu berjinak dengan muzik.
Namun 20 tahun berlalu, tiada siapa menjangkakan konsert tersebut merupakan permulaan perjalanan sebuah band underground terkenal negara, Butterfingers.
 
Lapan album, kontrak rakaman bersama syarikat rakaman antarabangsa dan jualan album melebihi 50,000 unit (walaupun pasaran album merudum dan publisiti terhad), bukti kehebatan band itu, sekurang-kurangnya dalam dunia muzik underground tempatan.

Lagu Sudirman 'Chow Kit Road' ke pentas baru

Sebut sahaja Chow Kit, perkara pertama yang terlintas dalam minda seseorang ialah Lorong Haji Taib yang kotor dan menakutkan, rumah-rumah tumpangan yang sebenarnya sarang pelacuran, kutu rayau, pondan dan penagih dadah.

Namun, daerah kecil ini juga menjadi tumpuan ramai yang mahu membeli barangan daripada penjaja tepi jalan dan pekedai pada harga yang sukar ditandingi di mana jua tempat lain.

Sejak beberapa tahun yang lepas, kawasan ini yang mengelilingi Jalan Chow Kit dan dikelilingi jalan-jalan utama seperti Jalan Tuanku Abdul Rahman dan Jalan Raja Laut, telah banyak menyaksikan pembangunan semula hingga mampu mengetepikan imej kurang menyenangkan itu.

Semasa kebanyakan orang mempunyai pandangan serong akan tempat ini, penyanyi popular Malaysia pada 1970-an dan 1980-an Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad mengabadikan nama Chow Kit dalam lagunya.

Lirik lagu Sudirman itu juga menonjolkan Chow Kit sebagai tempat yang sibuk dikunjungi oleh golongan remaja dan tua dari segenap lapisan masyarakat untuk membeli dan berjual diiringi suasana kemeriahan di sana sini dengan hampir semua barang boleh diperoleh di sini.

Warisan peninggalan Sudirman

Sudirman, anak kelahiran Pahang pernah dinobatkan sebagai penghibur nombor satu Asia, mampu memukau hati peminatnya dengan dendangan lagu yang dekat dengan sanubari masyarakat.    Tidak hairanlah kalau banyak daripada lagu-lagunya seperti '31 Ogos', 'Balik Kampung', 'Ayah dan Ibu', 'Apa Khabar Orang Kampung' dan 'Chow Kit Road' kekal sebagai lagu sepanjang zaman.

Bagaimanapun, lagu 'Chow Kit Road' membawa maksud tersendiri. Hampir tiga dekad yang lepas semasa wabak AIDs menjadi kebimbangan ramai telah menyebabkan kawasan sarang maksiat ini turut digeruni. Dan lagu dendangan Sudirman bukan sahaja menunjukkan satu lagi wadah bagi Chow Kit malah membawa harapan kepada mereka yang disisihkan oleh masyarakat - pekerja seks, pondan, penagih dadah dan kutu rayau.

Dalam membawa harapan itu, Sudirman menggunakan pendekatan yang sudah sebati dalam jiwanya - satu sejarah konsert jalanan di Chow Kit pada 15 April, 1986, di hadiri 100,000 peminat berbilang kaum dan lapisan masyarakat.

Meneruskan warisan Sudirman

Hampir 20 tahun Sudirman meninggal dunia namun warisan beliau tetap berterusan. Sekali lagi Chow Kit akan dikenangi semula dan kali ini secara pementasan muzikal dengan tema 'Chow Kit Road! Chow Kit Road!' iaitu lirik pembukaan lagu asal Sudirman. Muzikal ini akan dipentaskan di Istana Budaya dari 10-26 Mei. Ditulis oleh Amry Muhayat dan Saw Teong Hin, pementasan 90-minit ini menyampaikan jalan cerita berdasarkan pada senario di Chow Kit pada hari ini.

Diterbitkan oleh Masakini Theatre Company dengan kerjasama Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Budaya, barisan pelakon termasuk Anding sebagai Ilham, Adibah Noor (Datin Jamilah), Tony Eusoff (Tokoo), Shantini Venugopal (Dimple), Junji Delfino (Jelita) dan Nadia Aqila (Maya).

Para penonton juga boleh menjangkakan 20 daripada lagu Sudirman arahan maestro Jamie Wilson dari AkashA dan dijayakan dengan tarian-tarian bertenaga yang direka tari secara khusus. Lagu-lagu ini termasuk Pesta Dunia, Basikal Tua, Milik Siapakah Gadis Ini, dan Langit Petang.

Tema 'Rumahku, Syurgaku'

"Ramai yang sehinggakan tidak sanggup menoleh ke arah orang di situ ketika melalui Chow Kit," kata Saw Teong Hin akan stigma sosial yang dialami oleh mereka di Chow Kit. Chow Kit mewakili segala-galanya, membuka pintu kepada sesiapa sahaja. Ia mungkin kelihatan ganjil kepada kita tetapi ia adalah dunia tersendiri bagi mereka yang lain," tambah beliau.

Teong menambahkata muzikal itu akan turut menyampaikan mesej-mesej penting akan perpaduan sosial dan amalan hidup bersama. Ini dapat dilihat daripada senarai watak serta barisan pelakon dan penyanyi yang terbabit.

"Lagu-lagu Sudirman mencetuskan emosi. Ia menyentuh apa yang penting bagi orang ramai. Itulah siapa kita sebenarnya," kata Teong yang juga pengarah sebuah filem berasaskan kepada lagu Sudirman, 'Hoore! Hoore!'

Muzikal

Muzikal ini berkisar kepada watak Ilham (Anding), seorang anak muda yang hidup di Chow Kit yang membidas sekumpulan anggota kelab yang datang untuk membantu. Ketua kumpulan itu yang terkejut, Datin Jamilah (Adibah Noor) kemudian menyahut cabaran untuk mengubah pemuda ini kepada pemuda yang bersikap baik.

Bagaimanapun, beliau mengenakan satu syarat iaitu anggota kelab perlu bersetuju untuk menderma bagi projek dewan masyarakatnya jika beliau berjaya mengubah sikap budak itu. Selepas berubah, Ilham pula menyedari bahawa beliau hanya diperalatkan dan dengan itu sekali lagi menentang kumpulan berkenaan.

Bagaimanapun, kali ini ia lebih rumit kerana beliau jatuh cinta dengan anak Jamilah, Maya. Saksikanlah watak-watak menarik seperti Tookoo iaitu penagih dadah, Dimple (pondan) dan Jelita (pelacur tua) dan peniaga yang menjadi nadi Chow Kit Road.

Gembira untuk berlakon 

Bagi Anding, ia bagaikan satu pengalaman mimpi kerana berpeluang beraksi dalam satu lagi teater muzikal. Yang lebih menarik, watak itu bertentangan dengan personaliti sebenar beliau.

"Saya gembira kerana berpeluang berganding dengan Adibah Noor dan saya telah lama menunggu peluang untuk bekerja dengan pengarah ini. Ia pasti menyeronokkan," kata Tony Eusoff.

Bagi Shantini Venugopal, sebagai wanita, melakonkan watak pondan pastinya menarik. "Saya akan beraksi dengan legenda-legenda teater!," laung Adibah Noor dengan penuh gembira.

Pementasan 16 hari ini akan berlangsung di Istana Budaya. Harga tiket ditetapkan pada RM170, RM100 dan RM50 dibuka untuk jualan sejak akhir Januari. Bagi maklumat lanjut, sila log www.masakinitheatre.com.my.

KDN benarkan semula tayang filem Vishwaroopam

KUALA LUMPUR 19 Feb. - Kementerian Dalam Negeri bersetuju membenarkan semula tayangan filem Tamil, Vishwaroopam berkuat kuasa hari ini.Pengerusi Lembaga Penapis Filem (LPF) kementerian itu, Datuk Raja Azahar Raja Abdul Manap berkata, kebenaran itu dibuat dengan syarat pihak pengedar mematuhi sepenuhnya keputusan yang ditetapkan oleh LPF iaitu mengenai potongan tambahan ke atas filem tersebut.
 
"KDN telah mewujudkan satu panel khas yang terdiri daripada LPF dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi mengkaji semula filem tersebut daripada pelbagai sudut seperti keagamaan serta keselamatan.
"Sebanyak dua sesi perbincangan dan kajian semula diadakan bersama pihak Jakim bagi untuk menilai semula kandungan filem tersebut.
 
"Pihak Jakim melalui Ketua Pengarahnya telah menyatakan persetujuan untuk KDN membenarkan semula tayangan filem Vishwaroopam setelah berpuas hati dengan potongan-potongan yang telah dilakukan oleh pihak LPF ke atas filem tersebut," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Vishwaroopam, merupakan sebuah filem Tamil lakonan Kamal Hassan mencetuskan kontroversi kerana didakwa menghina komuniti Islam.
Filem itu ditayangkan pada 24 Januari lepas di negara ini tetapi ditarik balik pada hari berikutnya ekoran satu arahan pihak KDN.
 
Tambah Raja Azahar, KDN juga dimaklumkan bahawa terdapat inisiatif untuk mengadakan pertemuan antara pihak pengedar filem iaitu Lotus Five Star AV (M) Sdn. Bhd. bersama beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mewakili kaum India Muslim di negara ini.
Jelas beliau, kata sepakat telah dicapai iaitu tayangan filem tersebut diteruskan dengan syarat potongan ke atas babak yang menyentuh sensitiviti umat Islam dibuat.

GAMBAR - Rihanna Diserang Peminat hingga Berdarah

Tidak suka dengan hubungan asmara Rihanna dan Chris Brown, membuat peminatRihanna meluapkan ekspresinya dengan menyerang Rihanna, hingga berdarah.  Riri (panggilan Rihanna) tertangkap kamera dengan lutut berdarah di depan sebuah kelab malam. Menurut saksi mata, luka ini disebabkan oleh peminat yang menyerang penyanyi Diamonds ini.

 Peminat dikhabarkan melempar botol ke arah pemain "Battleship" sambil meneriakkan kata-kata kasar tentang Chris.


 Lutut Rihanna berdarah kerana diserang penggemar @TMZ

 Hal ini diduga karena penggemar tersebu tidak setuju jika penyanyi 24 tahun ini kembali dalam pelukan Chris Brown, setelah kekasihnya tersebut terbukti menganiaya dirinya di 2009.

 Foto yang beredar menampilkan Rihanna berjalan dengan mencoba menghapus darah di lutunya, dirinya terlihat tidak peduli dengan insiden ini dan tetap berjalan dengan teman-temannya.

Psy terima ugutan bunuh

KEPALA BATAS: Polis Pulau Pinang mengesahkan penyanyi popular Korea Selatan, Psy, yang membuat persembahan di negeri ini minggu lalu menerima ugutan bunuh. Psy yang hadir ke Pulau Pinang untuk membuat persembahan sempena Progam Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 1Malaysia pada 11 Februari lalu, terpaksa dikawal ketat bagi memastikan keselamatan penyanyi itu terjamin.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abd Rahim Hanafi, berkata pihaknya menerima satu khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada pengurus Psy mengenai ugutan berkenaan kira-kira jam 8 malam, sehari sebelum penyayi itu membuat persembahan di negeri ini.


"SMS itu dihantar oleh pengurus Psy sendiri, jadi kita terpaksa menyediakan kawalan ketat dengan menempatkan 11 anggota untuk memastikan keselamatan penyanyi itu terjamin,"katanya.

Gaya Para Selebriti Hindari Kamera Paparazzi


Pasti tahu jika artis selalu menjadi sorotan publik. Maka tak jarang pula mereka selalu menghindar dari paparazzi. Tentu tidaklah mudah menjadi seorang artis Hollywood. Ke manapun mereka berpijak, paparazzi siap mengikuti dan mengambil foto, baik pada saat mereka sedang terlihat rupawan dengan make up dan busana stylish atau ketika terlihat buruk dengan rambut yang belum ditata dan penampilan bangun tidur.

Lawak..artis ini jadi duta BlackBerry tapi guna iPhone

Tanggal 30 Januari lalu, Alicia Keys rasmi diangkat sebagai Direktur Kreatif BlackBerry. Namun Alicia malah melakukan blunder dengan tertangkap memakai iPhone milik Apple. Hal tersebut terungkap kala Alicia berkicau di Twitter menggunakan iPhone, dirinya berkicau dengan lirik lagu Drake


 Namun tak lama setelah menyadari blunder yang dilakukannya itu, Alicia pun bergegas menulis tweet dengan menggunakan komputer membantah jika tweet sebelumnya bukan dirinya yang membuat. Ailibinya ia mengaku Twitternya telah di hack.


 Tak hanya itu, sebuah foto yang menunjukan Alicia yang berada didepan meja rias dengan terdapat dua iPhone pun beredar. Sontak saja hal ini semakin menunjukan ketidak loyalitasnnya. Alicia Keys dengan dua gadget iPhone nya @Pocket-lint Parahnya lagi diketahui, Alicia menerbitkan aplikasi fotografi Alicia Keys Photo Booth secara ekslusif di Apps Store. Ia juga menggunakan aplikasi Instagram yang tak dipunyai Blackberry.

Psy kena ancam

Perai: Kawalan ketat dan langkah keselamatan terpaksa diambil polis selepas menerima maklumat mengenai ancaman terhadap bintang popular Korea Selatan, Psy yang dikenali di seluruh dunia dengan lagunya, Oppa Gangnam Style ketika kunjungannya ke negeri ini pada Isnin dan Selasa lalu.
Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi dalam satu kenyataan yang dihantar menerusi e-mel mengesahkan ada menerima maklumat mengenai ancaman terhadap penyanyi itu.

Menurutnya, kawalan ketat dan nasihat keselamatan juga diberikan kepada Psy ketika penyanyi itu mengadakan persembahan di Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 1Malaysia anjuran Barisan Nasional (BN) di padang Kolej Han Chiang, Georgetown pada Ahad lalu.
 
Katanya, polis turut mengatur kepulangan penyanyi terbabit tanpa diketahui umum pada keesokan harinya.

Abdul Rahim berkata demikian ketika mengulas penjelasan Pengerusi BN Pulau Pinang Teng Chang Yeow yang mendakwa terdapat satu ancaman terhadap nyawa Psy yang menjadi punca Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diminta meninggalkan pentas lebih awal selepas acara menggaul yee sang di majlis rumah terbuka itu.

Teng menjelaskan kejadian itu ketika menghadiri Rumah Terbuka Tahun Baru Cina Gerakan di Jelutong, di sini, semalam.
Kata beliau, pihaknya dimaklumkan oleh polis bahawa mereka menerima maklumat terdapat cubaan ancaman terhadap Psy dan itulah sebabnya mengapa orang ramai ditempatkan agak jauh dari pentas.

Neelofa terharu diperdaya

TATKALA majlis kejutan hari jadi ini diadakan di Fullhouse, Sunway Giza, Kota Damansara, pada Khamis yang lalu, ia diatur tiga hari lebih awal daripada tarikh sebenar ulang tahunnya iaitu 10 Februari. Disebabkan itu, tiada satu pun pembayang mampu dihidu pengacara dan aktres jelita, Noor Neelofa Mohd Noor (Lofa), 24, sekali gus mematahkan perancangan rahsia yang diatur pengurusnya, Shawn Amer.
"Saya memang tahu saya ada majlis Petronas yang perlu saya hadiri malam ini apabila Amer memaklumkannya sejak dua minggu lalu. Memandang sekitar Januari lalu, ada dua acara mereka saya terbabit sebagai tetamu undangan.

"Ketika Amer maklumkan hal ini, saya tanya juga kepada dia adakah Petronas nak panggil saya lagi? Tetapi kerana saya suka bekerjasama dengan pihak Petronas saya bersetuju untuk hadir. Sebaik sampai di restoran ini, saya tertanya kenapa gelap.

"Terdetik dalam hati mungkin pihak Petronas yang buat kejutan, tetapi selepas lampu dibuka saya nampak wajah ibu dan adik-beradik saya, teman media dan peminat, saya dah tahu dah ini mesti kerja si Amer.

"Saya memang tak jangka langsung dan sangat terkejut. Rasanya ini adalah majlis kejutan hari jadi yang begitu semuanya teratur, saya dapat hadiah yang 'best; dan semua orang yang rapat di hati saya pun ada di sini. Ia majlis kejutan hari jadi paling seronok," katanya.

Di usia 24 tahun, Lofa melihat dirinya semakin stabil bagaimanapun bukan dari segi segi kewangan sebaliknya mental dan fizikal di mana dia kini lebih tenang menghadapi segala kontroversi yang mana dulu, dia kurang matang berhadapan dengan situasi demikian.

"Sekarang saya pergi kerja dengan keadaan yang 'relax'. Saya begitu 'enjoy' mengacarakan program Nona dan Meletop. Dua program yang berlainan kandungan dengan kepuasan yang berbeza," katanya.

Pertanyaan bagaikan tidak lengkap jika tidak bertanya apakah yang diharapkan sempena merayakan usia 24 tahun? Gadis berkulit mulus kelahiran negeri Cik Siti Wan Kembang itu berkata, dia mahu melihat kerjaya seni dan perniagaannya berjalan seiring.

Selain berlakon, Lofa ingin mengembangkan perniagaan produk penjagaan kesihatan, Bellavita. Sejak mengusahakannya tahun lalu, Lofa melaburkan wang yang banyak untuknya.

"Saya jual kereta saya dan kakak saya pula menjual rumahnya. Ini kerana strategi pengiklanan, pemasaran dan promosi produk ini membabitkan modal yang besar. Slot enam minit untuk Wanita Hari Ini saja bernilai RM35,000 dan melanggan slot itu selama enam bulan.

"Saya juga membuat pinjaman dengan MARDI, bagi membolehkan saya bergerak secara pantas.

"Dalam pada menguruskan perniagaan, dua kontrak filem sudah pun ditandatangani iaitu Pilot Cafe arahan Osman Ali dan Gangster Superstar karya Kabir Bhatia. Malah, saya akan terbabit dalam penggambaran drama bersiri Azura tidak lama lagi.

"Tahun ini juga sekiranya berjalan lancar saya ingin menyambung semula pengajian dan menamatkan semester akhir Ijazah Sarjana Muda Perdagangan dan Pemasaran Antarabangsa di Kolej Sunway," katanya.


Status dengan Hans Isaac

Juara Dewi Remaja 2010 itu, nyata mengharapkan bimbingan dua pengarah besar itu mampu membantu kerjaya lakonannya menyinar, sekali gus menafikan segala kritikan yang pernah dilemparkan kepadanya sebelum ini.

"Pelakon asal untuk watak Sharmila ini adalah Maya Karin. Walaupun saya pilihan kedua namun melihatkan watak yang ditawarkan saya terasa ingin mencuba apatah lagi dapat bekerjasama dengan Osman Ali. Sharmila di dalam cerita ini ada anak luar nikah dan dia melalui karma di atas perbuatan lampaunya.

"Watak ini berat dan saya sendiri masih lagi cuba mendalami kisah Sharmila selepas seorang peminat saya menghadiahkan saya novel Pilot Cafe untuk dijadikan rujukan. Sebelum penggambaran, semua pelakon akan memasuki kelas bimbingan dipimpin Ellie Suriaty dan saya berharap saya dapat menimba seberapa banyak ilmu nanti," katanya.

Sementara itu, Lofa turut diminta mengulas mengenai kenyataan ibunya yang sering berdoa agar dia dipertemukan dengan lelaki yang soleh.

Justeru itu, adakah dia merasakan lelaki yang sedang berhubungan dengannya siapa lagi kalau bukan pelakon dan produser, Hans Isaac, mempunyai ciri-ciri yang diharapkan ibunya, Noor Kartini Noor Mohamed.

"Bercakap pasal iman ini sangat subjektif. Jika Tuhan bukakan hati seseorang itu dan hendak beri hidayah ia boleh berlaku sekelip mata saja. Kadang orang yang bukan Islam itu apabila mereka memeluk Islam, mereka lebih mendalami Islam daripada yang dilahirkan Muslim.

"Beginilah, saya percaya pada jodoh. Kalau jodoh saya dengan dia tetap dengan dia dan jika ditakdirkan dengan orang lain, dengan orang lainlah saya kahwin," ujarnya.


Berdamai dengan Tasha

SEDANG rancak berbual, Lofa yang dicalonkan menerusi tiga kategori Pelakon filem Wanita Popular, Pelakon TV Wanita Popular dan Pengacara TV Wanita Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2012 yang berlangsung April nanti, enggan peminat mengundinya menerusi dua kategori Pelakon Filem/TV Wanita Popular kerana berasakan dirinya tidak layak.

"Kalau ada harapan pun hanyalah untuk kategori pengacaraan manakala dua lagi saya mahu peminat memilih mereka yang lebih layak," katanya.

Pada temubual yang sama, dia juga memaklumkan dia dan pelakon cantik, Tasha Shila sudah berdamai dalam satu pertemuan yang berlaku dua hari sebelum majlis kejutan hari jadi itu diadakan.

"Saya sangat gembira kelmarin iaitu pada Selesa kerana saya bertemu Tasha Shila yang turut diundang sebagai tetamu program Wanita Hari Ini. Kami bertegur sapa dan usai program berkenaan kami saling mengucapkan 'good luck' pada diri masing. Dia juga sempat mengucapkan 'good luck' untuk saya di ABPBH2012 nanti.

"Saya sangat menghormati Tasha kerana dia seorang yang profesional dan nampak sangat bukan jenis pendendam. Malah, saya berkali-kali meminta maaf di atas komen yang pernah saya luahkan selepas ABPBH2011 yang lalu dan nampak dia seperti boleh terima. Ini adalah pengajaran berguna untuk saya," katanya.

Sementara itu, ketika diusik oleh teman media adakah selepas ini dia mahu mengambil pendekatan yang sama iaitu berdamai dengan pelakon jelita, Fazura, Lofa berkata, jika diminta menggandingkan mereka dalam satu drama atau filem sekalipun dia tidak kisah.

"Kalau ada cerita boleh berlakon dengan dia, saya mahu. Serius ini bukan propa saya hendak cuba dan hendak lihat bagaimana kerjasama kami di set," katanya.

Bintang-bintang Film yang Menjadi Tokoh di Game

1.Christina Hendricks - 'Need for Speed The Run
Christina Hendricks membuat penampilan perdananya dalam game Need for Speed The Run. Hendricks membintangi tokoh bernama Sam Harper, wanita kaya yang mengatur pengemudi terbaik untuk ikut street racing.

Aku ingin memastika kalau aku tampil di video game, karakternya harus kuat dan keren," ujarnya kepada THR. "Dia kuat dan pintar, menurutku karakter wanita seperti ini yang ingin kumainkan," tambahnya.

2.Liam Neeson - 'Fallout 3

Liam Neeson berperanan sebagai James, ayah dari karakter utama dalam game 'Fallout 3'. "Karakter ini ditulis dengan nama Liam dalam fikiran, dan memiliki tone dramatis untuk keseluruhan game," ujar Todd Howard, Produser Eksekutif 'Fallout 3'.


3.Vin Diesel - 'The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay'


Bintang film aksi Vin Diesel berperanan sebagai Richard B. Riddick, seorang veteran militer dalam 'The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay'. Kemampuan bertarungnya lebih agresif, variasi brutal dari martial art Kali.

Diesel juga memainkan karakter Milo Burik dalam video game Wheelman. Sang aktor kemudian mendirikan perusahan produksi game Tigon Studios pada 2002.

4.Carmen Electra - 'Def Jam: Fight for NY'


Model dan aktris cantik Carmen Electra menyumbangkan suaranya dalam game 3D 'Def Jam: Fight for New York'. Dalam game tersebut, ia tampil bersama Lil' Kim, Snoop Dogg, Method Man, Redman, Fat Joe, Ice-T, Xzibit, Ludacris dan Busta Rhymes.

Carmen juga tampil sebagai celebrity challenger dalam ESPN NFL 2K5 bersama Jamie Kennedy, Steve-O, David Arquette dan Funkmaster Flex. 

5.Mickey Rourke - 'Rogue Warrior

Aktor nominator Oscar Mickey Rourke mengisi suara Richard "Demo Dick" Marcinko, anggota Navy SEAL di Bethesda Rogue Warrior. Dalam game yang diadaptasi dari buku dengan judul yang sama, pemain mengontrol Marcinko/Rourke untuk menyerbu kawasan yang diduga sebagai basis balistik Korea Utara.


Penyanyi Pendatang Baru Ko Doo Rim Tampilkan Foto Menarik

Ko Doo Rim adalah seorang penyanyi pendatang baru, dan ia memperkenalkan foto jaketnya dari single perdana berjudul "Ice Cream".
Ko Doo Rim, artis pendatang baru yang tampil seksi
Ko Doo Rim, artis pendatang baru yang tampil seksi
Dalam foto tersebut, dia meamerkan gaun berwarna putih tanpa lengan sambil menjilati ais krim yang berada di depan mulutnya. Dengan mempamerkan pesona seksi dari foto jaket tersebut, para penggemar pun ramai-ramai berkomen, "Dia akan menjadi ratu seksi baru", "Penerus Hyuna kah itu??," "Dia seksi", dan berbagai komen lain.
Sementara itu, ia membuat para netizens gempar kerana wajahnya menyerupai dengan Han Gain. Tapi bagaimana dengan Anda?? Menurut Anda, apakah mereka berdua terlihat sangat mirip satu sama lainnya.
Han Gain
Han Gain

Jangan cemburukan saya - Aaron Aziz

WATAK Adam Mukriz yang dilakonkan aktor Aaron Aziz dalam drama bersiri popular Adam & Hawa nampaknya benar-benar meninggalkan kesan kepada penonton setia drama itu.Lebih mengejutkan baru-baru ini, sepasang suami isteri berusia sekitar 50-an telah bercerai gara-gara si suami cemburu melihat isterinya yang obses dengan Aaron dan leka menonton drama Adam & Hawa.Perkara itu diketahui Aaron dan dia sendiri cukup terkejut dengan apa yang telah berlaku itu."Saya tahu tentang perkara ini. Memang sangat terkejut sebab sampai bercerai kerana lakonan saya dalam drama Adam & Hawa.
 
"Apa yang boleh saya katakan, Adam Mukriz atau mana-mana watak yang dilakonkan saya tidak lebih sekadar lakonan semata-mata kerana itu sudah kerja saya sebagai pelakon.
"Jangan cemburukan saya kerana rasanya tidak wajar minat drama sampai bercerai-berai. Pasangan itu perlu berbincang, mungkin ada silap di mana-mana," katanya yang ditemui pada acara Jom Fiesta anjuran Utusan Karya Sdn. Bhd., Bangi, Selangor baru-baru ini.
 
Sebelum Adam & Hawa, drama Nora Elena juga menimbulkan isu apabila ramai wanita mengidamkan lelaki yang romantis seperti watak Seth Tan lakonan Aaron. Ditanya apakah rahsianya sehingga watak-watak lakonannya meninggalkan kesan mendalam terhadap penonton, Aaron hanya tertawa panjang.
Tuturnya: "Kerja saya cukup berbaloi andai saya dapat menghiburkan penonton. Saya tidak pernah memilih watak kerana setiap watak yang diberikan saya akan lakukan seikhlas yang mungkin.
"Maknanya, saya mahu penonton percaya lakonan saya seolah-olah benar. Jika penonton percaya dengan watak yang saya bawakan, itu satu penghargaan buat saya, tetapi dalam masa yang sama penonton harus ingat, itu sekadar lakonan sahaja."
 
Mahu kekal sebagai aktor
Selain berlakon, Aaron juga bergelar seorang pengarah drama dan iklan serta pengacara program realiti popular Fear Factor. Terbaharu, Aaron juga menyumbangkan suara dalam lagu Salam Semua dengan anak didiknya kumpulan Sleeq yang dianggotai Ahmad Syarifullah Ahmad Soribah (Syarif) dan Muhammad Alif Abdullah (Alyph).
Meskipun berkebolehan melakukan pelbagai kerja dalam satu masa, Aaron hanya mahu dikenali sebagai aktor sahaja.
 
"Bidang pengacaraan hanya sebagai percubaan dan saya sedar bidang itu bukan untuk saya. Memang saya cukup seronok menjadi pengacara program Fear Factor tetapi banyak lagi yang perlu saya belajar.
"Jika untuk program rakaman saya okey tetapi untuk siaran langsung seperti program Maharaja Lawak Mega saya tidak berani.
"Pengarah drama dan iklan sebenarnya itu pekerjaan saya sebelum datang ke Malaysia lagi dan masih aktif sebagai pengarah sampai hari ini. Cuma jadi penyanyi bersama Sleeq itu perkara yang sangat baru.

"Apa salahnya mencuba tetapi lagu Salam Semua merupakan lagu pertama dan terakhir saya (ketawa). Saya mahu orang kenali saya hanya sebagai aktor," balasnya.
Walaupun rezeki dalam bidang lain turut datang bergolek kepadanya, Aaron mengekalkan prinsip enggan tamak dan hanya melakukan pekerjaan yang dia benar-benar mahir sahaja.
"Seronok jadi penyanyi dan pengacara tetapi biarlah pekerjaan itu dilakukan oleh orang yang lebih mahir sahaja.
 
"Aaron Aziz tidak akan memiliki sebarang album solo (ketawa). Saya sendiri tidak pernah bermimpi untuk menjadi penyanyi kerana sedar tahap vokal saya berada di mana.
"Pekerjaan sebagai pengarah akan diteruskan dan saya akan tampil dengan produk baharu di bawah syarikat sendiri iaitu Aaronaziz Production. Buat masa ini masih dalam peringkat perbincangan, selepas jadual saya kosong daripada lakonan saya akan duduk di kerusi pengarah semula," ujarnya.
 
Tidak cerewet
Walaupun nama sudah berada di puncak populariti, tetapi Aaron mengakui dia tetap seperti dahulu dan tidak memilih watak lakonan yang ditawarkan kepadanya.
Enggan selektif kerana menurut Aaron setiap watak yang diterima mempunyai nilai seni yang tersendiri. Terpulang kepadanya serta pengarah untuk mencorakkan watak itu.
"Memang saya tidak pernah memilih tawaran lakonan. Kalau dilihat semula watak yang saya bawakan, saya pernah berlakon pelbagai genre drama dan filem.
 
"Saya tidak letak diri saya di tempat yang tinggi sehingga mempunyai kuasa memilih watak dan produksi. Cuma kekangan saya adalah jadual kerja yang padat," ungkapnya jujur.
Tegas Aaron, dia enggan cerewet kerana bukan mudah untuknya membina nama seperti hari ini, setiap tawaran yang datang dianggap sebagai rezeki buatnya.
"Jika saya melakukan sesuatu dengan ikhlas, saya percaya hasilnya juga akan baik. Apa yang saya ada hari ini bukan datang dengan mudah, saya berusaha untuk mendapatkannya.
"Penat itu perkara biasa. Kerja apa sekalipun memang penat. Saya lakukan semua untuk keluarga dan minat terhadap lakonan," tuturnya.

Grammy 'larang' selebriti berpakaian menjolok mata

LOS ANGELES - Stesen televisyen gergasi Amerika Syarikat, CBS dilaporkan mengeluarkan satu memo etika berpakaian kepada para selebriti yang akan menghadiri Anugerah Grammy, lapor akhbar New York Daily News kelmarin.Memo berkenaan melarang para selebriti terutama tetamu wanita memakai pakaian yang mendedahkan bahagian payudara, punggung dan kemaluan.
 
"Sila pastikan bahawa bahagian punggung dan payudara ditutup dengan secukupnya," kata memo yang diedarkan kepada tetamu dan wakil selebriti.Kandungan memo tersebut turut menasihatkan agar selebriti wanita mengelak mengenakan pakaian jarang yang menampakkan payudara dan bahagian sulit.
Satu sumber memberitahu, memo itu dikeluarkan Jabatan Amalan dan Piawaian CBS bagi membendung unsur-unsur lucah dan bogel.
 
Antara selebriti yang pernah berpakaian mendedahkan sebahagian besar tubuh mereka semasa menghadiri Anugerah Grammy ialah Toni Braxton, Lady Gaga dan Jennifer Lopez.
Anugerah berprestij kali ke-55 itu bakal berlangsung pada 10 Februari ini di Pusat Staples, Los Angeles.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...