Saya juga sediakan perkhidmatan percuma menghantar cerita baru kat blog ni terus ke email rakan2.

Rembau Most Wanted - Waris

MENJADI popular bukanlah sasaran sebenar pemuda bernama Muzammil Alias, 24, ketika pertama kali memperkenalkan lagu rap berjudul Rembau Most Wanted.
Dia cuma jejaka biasa ketika lagu itu pertama kali dimuat naik secara suka-suka di laman sosial YouTube. Tapi ternyata tuah nyata menyebelahi Muzammil.
Lagu unik dengan rap loghat Negeri Sembilan itu kemudiannya mendapat perhatian ramai sehingga mengheret Muzammil atau lebih dikenali sebagai Waris ke pentas populariti.
Sekarang Waris diangkat sebagai penyambung legasi muzik genre rap dan hip hop selepas untuk satu tempoh apabila genre muzik ini semakin lesu dalam industri.
Kemunculan Waris secara tidak langsung kembali memberi pilihan dan warna dalam muzik hip hop selepas sebelum ini kita misalnya begitu biasa mendengar nama Joe Flizzow, Malique, Poetic Ammo dan Altimet.
Walau semakin dikenali, Waris bagaimanapun tidak menganggap dirinya sudah boleh memegang label popular.
Waris menegaskan dia masih orang baru walaupun lagu tersebut berjaya melonjakkan namanya kerana masih ramai di luar sana yang belum benar-benar mengenali dirinya.
"Betul. Saya tak rasa diri saya dah popular. Setakat ini, saya pergi kemana-mana pun, belum ada lagi orang datang dan tegur saya.
"Bagi saya yang popular itu bukan saya tetapi lagu itu sendiri," katanya merendah diri.
Menganggap populariti yang datang sebagai satu yang tidak dijangka kata Waris, dia menerimanya sebagai rezeki kurniaan Tuhan.
"Saya muat naik secara suka-suka. Lagu itu pun bukan lagu asal saya sebaliknya lagu kumpulan rap Barat, Wu Tang Clan.
"Kemudian saya ubah ikut stail saya sendiri dan loghat Negeri Sembilan.
"Saya muat naik di YouTube sebelum kemudiannya DJ Fuzz mengesan bakat saya dan menjadikan saya antara keluarga baru di bawah Mixology Music dan lagu itu diubah semula menjadi lagu yang ada sekarang," jelasnya.
Sinikal WarisKebanyakan lagu-lagu rap dan hip hop begitu sinonim dengan ayat dan kata-kata sinikal yang diterjemah dalam lirik lagu.
Mungkin itulah yang menjadikan genre ini unik biarpun kadangkala ada juga yang menyelitkan lirik yang tidak senonoh.
Tak menafikan bahawa lirik yang dihasilkan juga tak lari daripada unsur sinikal dan sindiran, Waris mengaku niatnya cuma mahu menyampaikan mesej yang positif.
"Lirik memang saya yang tulis. Memang ada unsur sinikal tapi tak menyentuh unsur-unsur sensitif dan menggunakan ayat kesat.
"Bagi saya sinikal dalam lagu itu perlu kerana itu adalah cara saya menyampaikan mesej tentang bermacam ragam masyarakat.
"Benda yang berlaku di sekitar kita, apa yang saya nampak dan rasa, saya tulis menjadi lagu," ujarnya.
Selain itu kata Waris, dia juga punya harapan besar agar mereka yang mendengar lagu tersebut mampu berbangga dengan budaya dan bahasa ibunda.
"Saya sengaja menulisnya dalam longhat Negeri Sembilan. Selain dekat dengan saya sebab saya memang dari Rembau, saya harap lagu itu mampu sebarkan semangat kecintaan terhadap bahasa kita," katanya.
Kreativiti tak disekatSebagai anak didik DJ Fuzz, Waris lega kerana idea dan kreativitinya dalam menghasilkan lagu dan lirik tidak disekat oleh pihak syarikat.
Malah pelajar tahun kedua jurusan Kejuruteraan Awam di Universiti Tenaga Nasional (Uniten) Bangi, Selangor ini juga mengaku tiada masalah bekerjasama dengan Mixology Music.
"Setakat ini tak ada masalah antara saya dan pihak syarikat dari segi pembikinan lagu. Mereka beri sepenuhnya kebebasan untuk saya hasilkan sendiri lagu," katanya.
"Selepas Rembau Most Wanted, kami juga dah ada dengan material baru yang menunggu masa untuk dilancarkan. Tunggu lampu hijau daripada pihak syarikat," katanya.

Yusof Haslam enggan komen hubungan Syamsul-Puteri Sarah

KUALA LUMPUR 29 April - Penerbit dan pengarah filem, Datuk Yusof Haslam mahu anaknya, Syamsul, 29, yang dikatakan sedang dilamun cinta dengan pelakon Puteri Sarah Liyana menumpukan perhatian kepada pembikinan filem.
 
Enggan membuat sebarang komen mengenai hubungan itu,menurut Yusof buat masa ini dia mahu Syamsul memberi tumpuan kepada filem arahannya, KL Gangster 2 yang masih di dalam pembikinan.
"Sama ada saya tahu atau tidak saya tidak mahu komen (mengenai hubungan cinta Syamsul).
"Syamsul kini berada di Bangkok, Thailand untuk urusan filem arahannya, jadi saya minta dia tumpukan perhatian untuk menyiapkan filem itu dahulu," katanya.
 
Ditanya sama ada dia merestui, jika benar anaknya itu menjalinkan hubungan dengan Puteri Sarah, bagi Yusof sebagai seorang dewasa, Syamsul mempunyai hak untuk membuat keputusan.
"Seperti yang saya katakan tadi, saya tidak mahu komen apa-apa berkaitan hubungan ini.
"Sebagai seorang yang dewasa Syamsul mempunyai hak untuk membuat pilihan hidup, cuma buat masa ini saya mahu dia segera menyiapkan kerjanya dahulu," katanya.
 
Kisah percintaan Puteri Sarah dan Syamsul mula menjadi perhatian apabila bekas kekasih Puteri Sarah, Ammar Alfian baru-baru ini membuat pengakuan terbuka mengenai hal itu kepada sebuah portal

Miss korea - macam kembar je diorang ni


Sudah bukan rahsia lagi kalau wanita Korea Selatan tidak asing dengan operasi plastik. Kini sebuah foto yang menampilkan 20 finalis kontes Miss Korea memperlihatkan mereka semua tampak mirip. Apakah kerana semuanya operasi plastik? Lihat di bawah ini :

Artis salah kostum di karpet merah

Bergelimang harta dan terkenal bukan berarti membuat para seleb tampil maksima sediakala dengan balutan busana dari desainer ternama. 10 selebriti ini membuktikan bahawa baju mahal rancangan desainer pun boleh tampil salah. Mari kita amati letak kesalahannya.










Gambar artis dan model terjatuh di tempat orang ramai ( laki jgn tengok )

Jadi orang terkenal memang kadang menyusahkan, hampir setiap aktiviti hidupnya di sorot oleh kamera bahkan kadang sampai hal-hal yang memalukan tidak lepas dari jeratan kamera Fotografer. Seperti yang dialami oleh beberapa model dan artis terkenal ini, saat mereka terjatuh saat itu pula kamera Fotografer menangkap moment tersebut.

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Foto-Foto Model Dan Aktris Terjungkal Di Tempat Umum

Baju Hamil Kate Middleton

Kate Middleton kembali menarik perhatian dengan penampilannya. Duchess of Cambridge ini tetap tampil memukau meski sedang hamil.

Saat menghadiri acara di National Portrait Gallery, (23/4), istri Puiera  William tampil cantik dan elegan dengan gaun bergaya 50-an. Dirinya mengenakan Cocktail dress rancangan Emilia Wickstead.

Busana hamil Kate Middleton
Busana hamil Kate Middleton @Getty Images/Daily Mail

Meski sedang hamil, tubuh Kate tetap langsing, hal ini membuatnya semakin memukau meski tampil sederhana. Hal ini membuat banyak wanita semakin iri dengan penampilan Kate Middleton.

Sapa awek Zizan?

Benarlah kata orang, di sebalik kejayaan setiap lelaki, ada wanita berdiri yang mendorong di belakang. Begitu jugalah juga dengan Artis Komedi Lelaki Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) 2012, Zizan Razak.

Selain sokongan padu daripada peminat, kerjaya seni artis pelbagai bakat berusia 29 tahun itu banyak berhutang budi pada keluarga serta ibunya sendiri, Anai Ibrahim, 56.
Selasa lalu, nama wanita terbabit diumumkan sebagai seorang daripada penghantar borang undian terbanyak ABPBH 2012 pada majlis penyampaian hadiah yang diadakan Holiday Villa Hotel & Suites, Subang.


Anai yang berbangga dengan kejayaan anak bongsunya mengakui tidak pernah membeli surat khabar untuk mengundi Zizan. Sebaliknya, nama wanita ini digunakan oleh peminat artis komedi terbabit dalam borang undian tanpa pengetahuannya.

Namun Anai yang juga seorang suri rumah berkata, hubungannya dengan anggota kelab peminat, Zizan Twitter Family, memang akrab. Malah, sepanjang proses undian berlangsung, dia sering berulang-alik antara Kuala Terengganu dan Kuala Lumpur, semata-mata untuk meniupkan kata-kata semangat buat peminat anaknya.

"Sepanjang tempoh mengundi, boleh dikatakan setiap dua minggu sekali saya turun ke Kuala Lumpur bertemu peminat Zizan. Biasanya kami akan berkumpul di satu tempat untuk memangkah undi bersama-sama. Namun, kehadiran saya lebih kepada untuk memberikan motivasi kepada mereka.

"Selama Zizan dicalonkan dalam ABPBH, saya tidak pernah mengundi. Bahkan, saya tidak tahu menahu langsung mereka menggunakan nama saya dalam borang undian," katanya.
Berkorban demi anak

Menurut Anai lagi, sejak anaknya berkecimpung dalam dunia seni, masanya lebih banyak dihabiskan di ibu kota berbanding Terengganu, apatah lagi anak sulungnya juga menetap bersama Zizan.

Lagipun, dia faham kesibukan Zizan banyak mengekang waktu pemuda terbabit, sehingga tidak dapat kerap pulang ke kampung.

Sebagai ibu pula, Anai sanggup berkorban demi anak kesayangannya.

"Saya faham dia sibuk, jadi dia jarang dapat pulang ke kampung. Jika ada cuti sehari biasanya saya melarang Zizan daripada balik ke Terengganu kerana saya bimbangkan keadaan dirinya. Saya tidak mahu dia penat disebabkan terburu-buru," tegas Anai.

Zizan bawa rakan wanita bertemu ibu

Ketika ditanya pandangannya mengenai gosip cinta membabitkan pelakon Mael Lambong itu pula, Anai memaklumkan, dia tidak pernah campur tangan dalam soal membabitkan teman hidup anak bujangnya.

Mengaku cukup akrab bersama anaknya, Anai turut mendedahkan Zizan pernah membawa pulang beberapa wanita ke rumah, untuk diperkenalkan kepadanya, termasuklah dua pelakon wanita berwajah Pan Asia, Juliana Evans dan Emma Maembong.

Namun menurut Anai, Emma sudah dikenalinya sejak dua tahun lalu apabila finalis kategori Artis Baru Wanita Popular itu itu berkunjung ke rumahnya ketika Hari Raya.

"Saya tidak kisah siapa pun wanita yang menjadi pilihan Zizan, sama ada artis ataupun orang biasa. Malah, dari mana asal gadis berkenaan pun bukannya hal utama. Semuanya terpulang kepada Zizan untuk menentukan. Paling penting, bakal isterinya harus memahami kerjaya Zizan yang sentiasa sibuk, dan wanita terbabit juga tidak boleh mudah rasa cemburu.

Berkenan dengan Juliana Evans

"Setiap kali mengenali seseorang wanita, memang menjadi kebiasaan Zizan membawa temannya untuk bertemu saya. Namun saya faham perangai anak saya, selalunya hubungannya tidak lama.

"Saya tidak pernah campur tangan dalam setiap perhubungannya, cuma Zizan seolah-olah boleh membaca perasaan saya. Jika ada wanita yang saya rasakan tidak serasi di jiwa, Zizan seperti boleh hidu dan biasanya hubungan itu tidak bertahan.

"Buat masa ini pula dia belum memberitahu saya, siapa teman wanitanya. Cuma sepanjang memperkenalkan beberapa wanita kepada saya, saya berkenan dengan Juliana. Tetapi saya tahu, kasih sayang yang wujud antara mereka tidak lebih sekadar teman rapat," katanya.

Gambar artis British yang.. wah

British actress Emilia Clarke has become well-known for playing Daenerys Targaryen in the TV series "Game of Thrones."  Here she is as she appears onscreen.
1Beautiful
2
How she looks on glossy magazine covers…
3
4
Below in real life, without makeup.

#Beautiful

Kenapa Neelofa pulang awal?

NEELOFA pulang awal dari sebuah majlis anugerah, gara-gara namanya tidak diumumkan sebagai pemenang? Tak habis-habis perempuan seorang dengan cerita panas, sekali gus membuktikan Lofa memang macam 'pisang panas', laris di mana saja'. Ditemui di majlis pelancaran filem Lemak Kampung Santan baru-baru ini, Neelofa memberitahu, tidak ada istilah merajuk atau membawa diri.
Menerima kekalahan itu dengan hati yang terbuka, dengan pengalaman hijau dalam bidang ini, bukan anugerah yang didambakan.
"Keesokan harinya saya terlibat dengan penggambaran filem. Jadi, saya fikir lebih baik saya pulang awal untuk mendapatkan rehat yang mencukupi. Saya tak merajuk pun," katanya.
Ironinya, anugerah kategori yang mempertandingkan nama Neelofa ini disampaikan oleh Tasha Shilla, artis muda yang dikatakan punya 'masalah' dengan Lofa.
Jika diimbau kembali ada 'cerita' ketika mengumumkan nama pemenang anugerah tersebut, menjelaskan keadaan sebenar hubungan antara Neelofa dan Tasha yang masih dingin.
Secara jujur Neelofa berkata, dia sebenarnya lebih senang untuk tidak mengambil kisah dengan apa yang berlaku.
"Saya tak tengok reaksi Tasha ketika tu sebab tengah bersedia di belakang pentas. Keesokan harinya, kak Fara (Fara Fauzana) menghubungi saya dan bertanya: "Adik, awak okay dengan Tasha Shilla?"
"Saya tanya balik, kenapa pula?" Kemudian kak Fara kata tasha tak sepatutnya buat reaksi macam tu... Dia tak tahu ker kita ni baik? Lofa cakap, tak apalah, biar saja."
Menurut Lofa, memang ada pihak memberitahu terdapat komen-komen yang mengatakan Tasha berlaku biadap terhadap dirinya.
"Bagaimanapun, saya tak mahu bersuara apa-apa. Saya tetap hormati dia, kerana dia pernah menegur saya. Bagi saya adalah sesuatu yang baik untuk seseorang yang tidak menyukai kita dan menegur kita dahulu," katanya .
Bercerita mengenai filem terbarunya berjudul Lemak Kampung Santan, membawa watak sebagai seorang gadis kampung bukanlah sesuatu yang sukar kerana pernah tinggal di kampung selama enam tahun.
"Saya tidak tahu ada orang yang mengatakan saya tidak boleh bawa watak gadis kampung. Bagi saya watak sebegini dekat dengan saya memandangkan saya juga berasal dari kampung.
"Di antara pengalaman yang tidak dapat saya lupakan adalah terlibat dengan sebuah babak yang memerlukan saya menunggang motosikal. Pengalaman berlakon bersama pelakon hebat lain seperti Hans Isaac, Khir Rahman dan ramai lagi memberi peluang untuk saya menambah ilmu lakonan," katanya.


Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/Hiburan/20130423/hi_04/Neelofa-tidak-terasa#ixzz2RT43djGv
© Utusan Melayu (M) Bhd

Shaheizy Sam buka kedai makan

Rezeki sebagai pelakon, tidak selamanya nama berada di puncak populariti.
Menyedari hakikat itu, pelakon paling popular, Shaheizy Sam memulakan bidang kerjaya baru dengan membuka sebuah kafe sebagai langkah persediaan masa depannya.
Diberi nama Best Time Family Cafe & Grill, kafe di Bandar Tun Hussein Onn, Cheras itu dibuka berdasarkan minat pelakon itu sendiri terhadap bidang perniagaan.
"Saya sebenarnya sudah lama berminat untuk membuka sebuah kedai makan dan akhirnya impian itu tercapai juga. Kedai ini saya buka bersama dengan kakak, Zizie Ezette dan seorang ibu saudara kami.
"Menu di sini ada macam-macam termasuk makanan tempatan tetapi istimewanya ialah masakan grill yang merupakan resipi saya sendiri," jelas Sam yang pertama kali membuka premis perniagaan makanan

Tshirt Lelaki Dijual Seharga US$ 91.500 , Apa Istimewanya?

Tshirt biasanya digunakan untuk acara santai kerana materialnya yang sejuk dan cenderung murah. Tapi lihat dulu koleksi tshirt dari high end brand asal Paris, Hermes.

Tshirt warna hitam yang terbuat dari kulit buaya yang mewah itu adalah salah satu koleksi musim semi 2013 Hermes yang lalu. Kini, satu kaosnya dihargai sampai US$ 91.500 .

Dikutip dari Daily Mail, harga yang cukup fantastis untuk sebuah tshirt lelaki itu ditemukan oleh seorang blogger dari situs The Awl di butik Hermes di Madison Avenue.

img 
Ist.

Keseluruhan harga koleksi musim semi itu memang cukup tinggi, iaitu berkisar antara US$ 60.000 sampai US$ 100.000 . Namun harga sebenarnya untuk tshirt kulit ular itu adalah US$ 8.000 . 

Selain Hermes, cukup banyak rumah mode lain yang menjual barang fashion dengan harga hingga puluhan. Di antaranya adalah rumah mode Balmain yang pernah menjual  seluar jeans seharga US$ 1.600 , dan si kembar Olsen yang menjual tas ransel seharga US$ 55.000

Hafiz sorok kekasih

Jika sebelum ini dia bersifat terbuka dalam perhubungannya bersama Adira, berbeza kali ini apabila pemenang trofi Penyanyi Lelaki Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) 2012, Hafiz, memilih untuk tidak berkongsi mengenai teman wanitanya.

Bukannya mahu menyorok gerangan teman wanitanya, tetapi Hafiz atau nama sebenarnya, Mohd Hafiz Mohd Suip, 23, tidak mahu mendatangkan malu kepada dirinya kelak seandainya hubungan berkenaan terputus di tengah jalan.
"Jika apa-apa terjadi pada hubungan saya, saya sendiri yang akan malu. Jadi, lebih baik saya merahsiakan daripada menjadikannya sebagai bahan bualan orang ramai. Saya tidak mahu kisah hubungan saya ini menjadi isu, sebaliknya biarlah fokus lebih diberikan pada kerjaya seni. Saya tidak mahu malu pada kemudian hari.


"Ada sesetengah cerita kita boleh kongsi bersama orang ramai dan sebahagiannya tidak boleh diceritakan. Jadi, saya pilih untuk merahsiakan hal ini kerana takut tak jadi nanti.

"Untuk bercakap soal perkahwinan pun, saya masih muda lagi, baru saja berumur 23 tahun. Biar ekonomi saya kukuh dan membahagiakan keluarga serta diri sendiri dulu, sebelum mahu menjaga anak dara orang," kata Hafiz yang ditemui pada majlis penyampaian hadiah kepada pemenang ABPBH 2012 di Holiday Villa Hotel & Suites, Subang Jaya, Selasa lalu.

Kurus demi konsert solo

Melihat dirinya yang lebih kurus pula, juara Akademi Fantasia musim ketujuh (AF7) ini memberitahu, dia kini dalam tempoh menjaga pengambilan makanan berikutan penganjuran konsert solonya di Dewan Filharmonik Petronas, 3 Jun nanti.
Semua itu dilakukan bagi menjaga stamina diri supaya persembahannya nanti dikenang sebagai pertunjukan yang memuaskan hati.

Penyanyi ini juga berkongsi khabar gembira mengenai konsertnya itu. Tanpa sebarang majlis sidang media atau iklan besar-besaran, tiket bagi menyaksikan persembahannya itu sudah pun habis disambar peminat.

Melihat sambutan diberikan membuatkan Hafiz yang berehat sebulan sepanjang Mei lebih bersemangat dan tidak sabar untuk mementaskan konsert solo pertamanya.

Tiket habis disambar peminat

"Saya terkejut apabila mendapat tahu kira-kira 1,000 tiket konsert sudah habis dijual, termasuk tiket VIP. Jika ada rezeki, saya mahu membuat konsert di tempat yang lebih besar lagi selepas ini.

"Pada persembahan selama sejam suku itu nanti, saya akan menyampaikan sembilan lagu, dengan enam daripadanya ialah lagu saya sendiri dan tiga lagi dendangan asal penyanyi lain.

"Bercakap mengenai artis jemputan pula, mungkin kami akan menimbangkannya, begitu juga ada kejutan yang akan disampaikan pada malam itu," tambah Hafiz yang akan melancarkan album barunya awal Mei nanti.

Album ketiganya, Luahan Hati Seorang Anak Seni, turut memuatkan tiga lagu yang diterbitkan di Indonesia pada Julai lalu, iaitu Bahagiamu Deritaku, Patah Hati dan Hanya Ingin Kau Cinta selain enam lagu baru.

Shaheizy Sam & Nissan 370Z Coupe tajaan Edaran Tan Chong Motors

 
Tidak berhasrat menjual kenderaan yang dimenangi, Bintang Paling Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) 2012, Shaheizy Sam Samad, berkata kereta sport Nissan 370Z Coupe tajaan Edaran Tan Chong Motors bernilai hampir RM400,000 itu akan digunakan secara bergilir-gilir dengan kereta dimenangi dua tahun lalu.

Selain kereta, pelakon ini turut membawa pulang barangan kemas tajaan Habib Jewels Sdn Bhd bernilai RM150,000. Dia menerima habuan berkenaan pada majlis penyerahan hadiah kepada pemenang artis dan kategori pembaca di Holiday Villa Hotel & Suites, Subang Jaya, kelmarin.
Kegembiraan itu turut dikongsi ahli keluarga Sam iaitu ibunya, Khaty Fauziah, serta abang dan dua anak buahnya yang turut hadir memberikan sokongan pada majlis terbabit.


Menurut Sam, dia enggan menjual hadiah terbabit kerana tidak mahu mengecilkan hati peminat yang bersusah payah mengundi demi memastikan kemenangannya.

"Saya akan memakai sendiri hadiah kereta ini sebagai menghargai pemberian orang, khususnya peminat. Mereka bersusah payah mencurahkan masa dan tenaga untuk mengundi saya, jadi saya yakin mereka akan lebih berbesar hati apabila melihat saya memandu sendiri kereta itu.
Takkan jual kereta hadiah
Berkat beli kereta untuk ibu

"Kereta yang dimenangi dua tahun lalu akan tetap saya gunakan dan saya akan memandunya secara bergilir-gilir. Walaupun sudah memiliki kereta baru, saya masih sayangkan kereta Nissan Teana itu kerana ia kemenangan pertama saya sebagai Bintang Paling Popular.
"Saya masih menjaga kereta itu dengan baik. Saya juga pantang melihat kesan kotoran. Jika lihat ada kesan kotor saja saya akan segera menghantar kereta itu untuk dicuci," katanya yang tidak pernah memiliki kereta mewah sebelum memenangi Nissan Teana.

Sebelum ini Sam menggunakan Kancil untuk berulang alik ke lokasi penggambaran dan dia tidak malu memandu kereta itu.

Katanya lagi, kemenangan dua kereta berkenaan mungkin balasan atas keikhlasan membelikan kereta buat kegunaan ibunya.

Hadir pada majlis berkenaan ialah Pengarang Kumpulan BH selaku Penaung ABPBH 2012, Datuk Mior Kamarul Shahid; Timbalan Pengarang BH merangkap Penasihat 1 ABPBH, Mahfar Ali; Pengarang Bersekutu Edisi Mingguan dan Hiburan BH merangkap Pengerusi Bersama ABPBH, Hanizam Abdullah; serta Pengarang Hiburan BH, juga merangkap Pengerusi Bersama ABPBH, Shamsul Azree Shamshir.

Bawa Fazura jumpa orang tua

Sementara itu, mengenai kisah keakraban dengan pelakon, Nur Fazura, yang dilihat hadir berpakaian sedondon rona ungu pada malam kemuncak ABPBH 2012, 7 April lalu, Sam mengakui mereka memang rapat. Malah, mereka akan lebih intim lagi memandangkan kedua-duanya bergandingan dalam filem baru, Manisnya Cinta.

Sam akui senang dengan pelakon itu dan menganggap Fazura sebagai wanita yang 'sempoi'. Bagaimanapun, dia menafikan mereka mempunyai hubungan istimewa.

Sam turut berkata, dia pernah membawa aktres itu bertemu ibunya, tetapi tidaklah sampai ke tahap pulang ke rumah keluarga.

"Daripada reaksi mummy, saya dapat rasakan dia selesa dengan Fazura. Mungkin Fazura sudah lama dalam industri, jadi dia tahu bagaimana mengambil hati orang tua.

"Saya mengaku selesa berkawan dengannya. Kami sudah kenal sejak 2008 lagi, tapi baru kini saya berkesempatan untuk rapat dengannya.

"Selama ini saya hanya mendengar cerita mengenai gaya hidupnya, tetapi selepas mengenali Fazura, dia tidaklah seperti yang digambarkan. Ternyata dia seorang yang sangat 'sempoi' dan merendah diri," katanya.

Justin Bieber abaikan datuk?

LOS ANGELES - Datuk kepada bintang pop remaja, Justin Bieber membidas cucunya itu kerana tidak pernah menghulurkan wang kepadanya, lapor portal hiburan Entertainmentwise semalam.
Lelaki itu, George Bieber dikatakan menetap bersama isterinya, Kathy di sebuah kabin usang yang mempunyai dua bilik tidur di Mitchell, Kanada.
George berkata, penyanyi lagu Boyfriend itu menyedari tentang keuzurannya tetapi dia tidak menghulurkan pertolongan.
"Kekayaan Bieber mungkin bernilai £70 juta (RM325.2 juta) tetapi kami tidak pernah menikmati wangnya," dedah George seperti dipetik akhbar The Sun.
Menurut lelaki berusia 61 tahun itu, satu-satunya hadiah yang diterima daripada Bieber, 19, ialah sebuah televisyen.
Sementara itu, jurucakap Bieber enggan memberi sebarang komen terhadap dakwaan George.
Namun, satu sumber yang rapat dengan Bieber memberitahu akhbar dalam talian MailOnline dakwaan tersebut tidak benar dan berniat jahat.

Emma dengan Zizan emmm...emmm

Hadiah telefon pintar iPhone 5 yang diberikan seorang gadis misteri kepada Artis Komedi Lelaki Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) 2012, Zizan Razak, pada majlis hari lahirnya yang ke-29 minggu lalu tiba-tiba menjadi topik hangat.

Ketika ditanya kepada jejaka itu, siapakah gerangan wanita yang memberikan hadiah istimewa berkenaan, Zizan mengunci mulut.
Begitupun, tidak lama kemudian muncul cerita kononnya pelakon baru, Emma Maembong, ialah insan yang menghulurkan telefon genggam berkenaan kepadanya.


Emma ketika dihubungi hanya mampu ketawa saat ditanya mengenai hubungan istimewa yang dikatakan terjalin antara dirinya dengan Zizan. Seperti dijangka, dia yang kini menjalani penggambaran filem Usop Wilcha Melawan Werewolf menafikan dakwaan berkenaan.

Mengakui rapat dengan Zizan, namun kata Emma, ia tidak bermakna mereka mempunyai hubungan istimewa. Jelasnya, mereka akrab kerana masing-masing bernaung di bawah syarikat pengurusan yang sama, Wire Fame Sdn Bhd.

Saya bukan Rohani dimaksudkan Zizan

Minggu lalu, Zizan difahamkan menulis status di telefon pintar Blackberry yang berbunyi I Love You Rohani. Pada masa yang sama, Emma dikatakan turut memuat naik status yang seakan-akan membalas kenyataan pihak di sana.
Ditanya mengenai status telefon pintar itu, Emma sekali lagi tertawa. Gadis ini terus berdolak dalih mengatakan dia tidak menulis sebarang status yang membayangkan mengenai hubungannya dengan pelakon komedi itu.

Dia juga tidak mengaku Rohani yang dimaksudkan ialah dirinya sekalipun ia mempunyai persamaan dengan nama sebenarnya, iaitu Fatimah Rohani.

Saya tidak rasa itu saya, mungkin ia sekadar kebetulan. Saya juga tidak menulis sebarang status menunjukkan seolah-olah kami bercinta. Saya bukan hanya rapat dengan Zizan, tetapi semua artis yang bernaung di bawah Wire Fame termasuk Johan dan Kaka.

Pelik juga, bagaimana boleh timbul dakwaan mengatakan kami bercinta? Sebelum ini orang kaitkan saya dengan Johan hanya disebabkan mereka melihat saya mesra dengan pelakon itu. Kini saya dikaitkan pula dengan Zizan.

Saya masih solo, manakala hubungan dengan teman lelaki lama sudah pun berakhir, tetapi kami masih berhubung. Saya tidak memilih kawan, sebaliknya selesa bersahabat dengan sesiapa saja, katanya yang mengaku sempat berkenalan dengan ibu Zizan ketika majlis hari jadi temannya itu.

Namun Emma memohon perkenalan dengan wanita itu tidak disalah erti. Tegasnya, ia hanya perkenalan biasa, sebagai menghormati orang tua sahabatnya. Emma juga mengharapkan keakrabannya dengan mana-mana lelaki selepas ini tidak disalah tafsir oleh peminat.

Misha Omar tangguh kahwin

Ketika ini, soalan cepumas paling kerap diajukan kepada Misha Omar adalah mengenai tarikh dirinya akan menaiki pelamin.

Sepatutnya Misha menamatkan zaman solonya tahun ini, namun pengumumannya sebelum ini, iaitu terpaksa menangguhkan hari bersejarahnya membuatkan spekulasi nakal mula bertebaran.
Apatah lagi ketika teka-teki tarikh perkahwinannya itu timbul, di radio, single terbarunya berjudul Angin Syurga rancak diputarkan. Lirik lagu yang mengisahkan seorang wanita yang mengharapkan kepastian selepas sering disogokkan dengan kata-kata manis seolah-olah menterjemahkan perasaan sebenar penyanyi, pelakon dan pengacara berusia 31 tahun ini.


Lantas ada yang membuat andaian lagu itu ada kaitan dengan situasi dialaminya. Ketika diajukan pertanyaan itu, Misha tidak menolak andaian lagu terbabit kisah benar yang pernah terjadi dalam hidupnya.

"Saya pernah melalui saat seperti yang tertera dalam lirik lagu itu dan apabila ia sebuah kisah benar, lagu itu boleh dikaitkan dengan sesiapa saja.

Namun, itu kisah lalu dan bukanlah menggambarkan situasi saya hari ini.

"Kami terpaksa menangguhkan tarikh perkahwinan bukan kerana masalah peribadi, tetapi disebabkan masing-masing sibuk dengan kerja," jelas Misha ketika ditemui pada majlis pelancaran Konsert Jelajah 3 Permata yang menampilkan dirinya, Adibah Noor dan Jaclyn Victor, di Mutiara Damansara, baru-baru ini.
Hadir sama ialah wakil penganjur, iaitu Faizul Zakaria daripada Dangerous Events dan juga Pengarah Muzik, Aubrey Suwito.


Beri peluang tunang nikmati pemanduan Airbus


Penyanyi lagu Bunga-Bunga Cinta ini juga turut menafikan dirinya dan tunang, Firos Ezzwan Rossly, sengaja merancang kesibukan masing-masing supaya perkahwinan mereka diperlambatkan.

"Oh, dakwaan itu tidak benar sama sekali. Kebetulan tahun ini karier seni semakin rancak apabila lagu Angin Syurga kerap diputarkan di radio. Pada Mei, album baru saya akan dipasarkan, yang membuatkan saya kembali sibuk dengan aktiviti promosi. Kemudian, saya bakal berlakon dalam teater, Nyonya & The Gang, dan selepas Aidilfitri saya kena fokus dengan konsert ini pula. Jadi, nampak gayanya memang perkahwinan ini terpaksa ditangguhkan ke tahun depan," terangnya.

Bagi Misha, apabila bercerita bab perkahwinan, dia tidak mahu ia dilakukan dengan terburu-buru. Sebaliknya, wanita ini mahu menikmati majlis bersejarahnya itu dengan seindah-indahnya.

"Bagaimana mahu bercerita soal perkahwinan jika persiapannya hanyalah sekadar angan-angan. Buat masa ini saya sedang mencari-cari contoh pakaian pengantin yang bakal digayakan pada hari berkenaan.

"Lagi pun, tunang saya baru saja ditauliahkan untuk memandu Airbus, sesuatu yang diimpikannya sejak dulu. Saya mahu menjadi tunang yang baik dan memahami. Biarlah dia menikmati saat manis itu sebelum melangkah ke fasa baru dalam kehidupan," ujar Misha yang mengikat tali pertunangan dengan Firos, seorang juruterbang, Februari tahun lalu.

Dituduh tarik diri kerana takut kalah


Sangka Misha, tindakannya menarik balik penyertaan lagu Angin Syurga dalam pertandingan Muzik-Muzik adalah perkara biasa dan tidak perlu dijadikan isu.

Selepas 11 tahun berada dalam industri dan dewasa dengan program itu, kata Misha dia mahu memberi laluan kepada muka baru untuk menikmati apa yang pernah dirinya dan artis senior lain merasainya.

Namun, apa yang berlaku adalah sebaliknya apabila ada pihak tidak bertanggungjawab menyampaikan cerita kononnya Misha menarik diri kerana takut kalah.

"Perkara ini sepatutnya tidak dijadikan isu kerana saya menarik diri atas persetujuan bersama, semua termasuk komposer dan syarikat rakaman.

"Nak kata saya takut kalah, rasanya, jika disingkap sejarah pembabitan saya dalam Anugerah Juara Lagu, kekalahan adalah sesuatu yang sinonim dengan saya. Saya pernah melalui detik manis itu menerusi lagu Bunga-Bunga Cinta dan Pulangkan, serta dua trofi untuk vokal terbaik. Saya sudah memilikinya," terang Misha mempertahankan pendiriannya.

Tiga vokal jadi taruhan


Mengenai konsert yang bakal dijayakannya, Misha berkata, besar kemungkinan peminat bakal diperdengarkan dengan lagu daripada album terbarunya.

"Selain itu, dalam tempoh setengah jam diberikan, saya juga akan menyampaikan lagu popular saya dan juga persembahan tribute hasil paduan suara bersama Adibah dan Jac," ujarnya.

Bercerita mengenai konsert yang diadakan rentetan kejayaan persembahan serupa di Singapura tahun lalu, Misha berkata, dia yakin konsert ini bakal mendapat sambutan walaupun pertunjukan percuma berleluasa.

"Saya percaya peminat saya, Adibah dan Jac akan memberikan sokongan padu kerana mereka semua tahu, kekuatan kami bertiga ialah vokal.

"Di Singapura misalnya, saya sendiri terkejut dan pada masa sama teruja melihat sambutan kerana ketika konsert percuma banyak dianjurkan, mereka sanggup mengeluarkan wang menonton persembahan kami," katanya.

Konsert Jelajah 3 Permata akan diadakan di enam lokasi terpilih iaitu Sarawak (21 September), Sabah (28 September), Johor (12 Oktober), Pahang (19 Oktober), Kedah (26 Oktober) dan Kuala Lumpur (2 November).

Tiket berharga RM40 hingga RM250 akan mula dijual pada 1 Mei ini dan boleh didapati di laman web www.3permata.com.my

Datin Azizah stabil akibat kurang gula

Penderitaan penyanyi veteran terus dapat perhatian, terima sumbangan RM5,000 daripada FINAS

Penyanyi era 60-an, Datin Azizah Mohamad, 63 kini kembali stabil selepas dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) pada 11 April lalu akibat kekurangan gula dalam darah.

Sebelum ini, penyanyi lagu Syurga Idaman bersama Orkes Nirwana itu pernah dimasukkan ke HKL akibat beberapa komplikasi penyakit seperti kencing manis, darah tinggi, jangkitan kuman dalam paru-paru dan kanser pangkal rahim yang dihidapinya setahun lalu.
Penderitaan Azizah mendapat perhatian beberapa pihak termasuk wakil Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS), yang mengunjunginya, baru-baru ini.


Ketua Pengarah FINAS, Raja Rozaimie Dalnish Shah, berkata pihaknya simpati dengan nasib penyanyi pop yeh yeh itu yang tidak lagi aktif membuat persembahan akibat pelbagai penyakit ditanggungnya.

Begitupun, dana yang diperuntukkan FINAS bagi membela kebajikan artis sedikit sebanyak mampu meringankan beban artis terbabit.

"Melalui polisi kementerian, memang tersedia dana untuk membantu golongan artis yang ditimpa musibah. Beliau antara artis veteran yang layak menerima bantuan RM5,000 yang diperuntukkan FINAS. Pihak kita juga tidak memilih mana-mana artis yang wajar mendapat bantuan ini, meskipun dia pernah mendapat sumbangan pihak lain.

"Bukan saja artis yang muncul di khalayak ramai, malah penggiat belakang tabir juga layak menerima bantuan ini sekiranya berhadapan masalah kesihatan. Sumbangan ini juga turut diberikan kepada penggiat seni yang berhadapan dengan malapetaka seperti kebakaran dan banjir, dengan dana sebanyak RM10,000," katanya ketika ditemui di HKL, baru-baru ini.
Justeru, FINAS memerlukan kerjasama semua pihak untuk memaklumkan andainya ada penggiat seni ditimpa musibah.

Tanggung pelbagai penyakit


Sementara itu, suami Azizah, Datuk A Rahman Hassan, berkata meskipun keadaan Azizah agak stabil, beliau masih terlalu lemah untuk bergerak. Menurutnya, isterinya itu kini tiada selesa makan.

"Sebelum ini, hampir sebulan dia dirawat di sini kerana pelbagai penyakit. Doktor juga mengesahkan kansernya kini sudah sampai peringkat 3B. Menurut doktor, dia harus melakukan pembedahan, tetapi saya mengambil keputusan membawanya keluar dan mencuba perubatan alternatif. Alhamdulillah, keadaannya nampak positif selepas beberapa rawatan.

"Namun, pada 11 April lalu, badannya kembali lemah dan tidak bermaya. Kami terus menghubungi ambulans untuk membawanya ke HKL. Sebelum itu dia sempat diberikan rawatan kecemasan di rumah oleh pegawai kesihatan," katanya.

Enggan susahkan orang ramai


Meskipun lebih seminggu mendapat rawatan rapi di hospital itu, namun Rahman sengaja tidak mahu menghebahkan tahap kesihatan isterinya kepada umum.

"Memang tidak ramai yang tahu isteri saya dimasukkan ke HKL. Saya sengaja tidak mahu menyusahkan sesiapa dan menagih simpati. Saya mahu isteri saya berehat secukupnya dan mendapat rawatan yang baik daripada pihak HKL.

"Namun saya juga tidak menghalang rakan artis yang ingin melawat walaupun kehadiran FINAS ini sendiri sudah cukup untuk memaklumkan mengenai keadaannya kepada umum," katanya yang bergilir-gilir bersama anaknya menjaga Azizah di hospital.

Mizz Nina pula bawak masuk mat salleh buat konsert kat Malaysia

 
Selalunya, dialah penyanyi tempatan yang diundang menjayakan konsert artis antarabangsa seperti Justin Bieber dan Bruno Mars, di negara ini. Bagaimanapun, bulan depan, lain pula kisahnya apabila tiba giliran Mizz Nina menjemput bintang luar negara memeriahkan persembahannya.

Konsert Around the World yang akan diadakan di KL Live @Life Centre pada 18 Mei depan menyaksikan bintang sensasi Amerika Syarikat (AS) keturunan Korea, Jay Park, muncul sebagai penyanyi undangannya. Park juga ialah artis yang ditampilkan Nina dalam single terbaru, Around the World. Mizz Nina optimis
Park tarik peminat K-pop


Kemunculan penyanyi lelaki itu nanti tentunya mampu menarik minat penggemar muzik K-pop ke konsert terbabit dan Nina tidak menolak hakikat bekas anggota 2PM itu antara tarikan utama persembahannya nanti.

Begitupun, isteri Noh Salleh ini menyangka dakwaan kemunculannya sendiri bakal dibayangi penyanyi Abandoned itu. Dia sebaliknya berkeyakinan lagunya mampu memberikan impak dan menarik kehadiran penonton.

"Saya rasa konsert ini akan jadi menarik dengan adanya Park. Namun, saya tidak berasakan dia akan membayangi persembahan ini. Lagi pun, Park mempunyai ramai peminat di sini, jadi tak salah kalau kita saling membantu.

"Saya mula mengenalinya pada acara MTV World Stage, tahun lalu. Dari situ timbul hasrat untuk berduet dengannya, sehinggalah terhasil single Around the World. Saya menyukainya kerana perwatakan, muzik dan kreativitinya dalam berkarya," kata Nina yang pernah berduet dengan penyanyi, Flo Rida, menerusi lagu Take Over, Theo Martins (Let Me C U Get It) dan Colby O' Donis (What You Waiting For).
Lokasi kecil sudah memadai

Mengenai pemilihan lokasi yang hanya mampu memuatkan kira-kira 3,000 penonton itu pula Nina berkata, ia sudah memadai buatnya memandangkan inilah percubaan sulungnya mengadakan konsert selepas tiga tahun kembali memeriahkan industri muzik sebagai artis solo.

"Bukan saya tidak mahu lokasi besar, tetapi takut tidak ramai orang datang. Lagi pun, saya sukakan KL Live kerana pentas dan kemudahannya. Malah, ada juga artis antarabangsa yang membuat persembahan di sini.

"Saya tidak tahu berapa ramai yang akan datang. Jadi, kalau buat di lokasi besar, takut nanti banyak pula modal yang perlu dilaburkan. Kalau konsert ini berjaya, saya pasti akan membawanya ke lokasi yang lebih besar selepas ini," katanya.

Menyanyi dengan iringan pemuzik

Konsert sejam yang menampilkan Noh sebagai artis pembukaan itu akan menampilkan dendangan 15 lagunya, dengan iringan pemuzik.

Mengakui agak sukar untuk mengadakan persembahan dengan iringan kumpulan muzik, berikutan lagunya lebih kepada muzik elektronik, namun sebahagian lagu akan disusun semula melodinya supaya bersesuaian dengan alunan instrumen 10 pemuzik terbabit.

"Saya betul-betul yakin dengan konsert ini kerana idea untuk menganjurkannya sudah lama disimpan. Pada mulanya, kami ingin mengadakannya pada tahun lalu, tetapi memandangkan tiada single baru, jadi terpaksalah ditunda.

"Konsert ini lebih kepada perjalanan kerjaya seni saya sejak menganggotai kumpulan First Born Troopz dan Teh Tarik Crew. Ia juga lebih kepada bentuk teater yang berkonsepkan tangga kecemasan di New York, dan saya akan tampil dengan empat persalinan hasil rekaan Michael Ong," katanya yang teringin berduet dengan Justin Timberlake.

Melantik Raja Malek sebagai pereka set pentas, Genervie Kam sebagai pengarah muzik dan Marcus Tucker sebagai koreografi, dia juga akan tampil diiringi 19 penari.

Kesalahan Fashion Selebriti

Terus terang ini saya ambil dari sumber berita di Mirror, namun saya memberikan komentar saya sendiri ya
Will Young melakukan kesalahan paling fatal, sweater warna warni yang sangat girly, pants dengan corak yang norak ditambah bulu kaki yang tidak enak sama sekali dipandang, terakhir sepatu hitam dan kaos kaki yang benar-benar membuat kehancuran harmonisasi berpakaian

Memang komedian Russel Brand terkenal KW1, namun berpakaian jeans merah sebaiknya dihindarkan apalagi harus dipadankan dengan 2 warna lainnya hitam dan biru, sangat tidak cocok

Alex Reid, bersandal memang lagi model saat ini, namun tetap saja gaya bersandal kayak gini seperti penjaga pantai, lupakan bersandal guys

Judd Law, celana pendek model Jojon tetap saja tidak cocok, segera tinggalkan ya

Ada yang salah dengan warna hitam merah stelan sport seperti ini, bingung dimana salahnya namun secara keseluruhan tampak seperti murahan dan perpaduan yang jelek.
Jangan berkecil hati ya kalau kita juga taste fashionnya jelek karena artis jutawan saja banyak yang nggak karuan berpakaiannya, paling tidak kita belajar ya

Zhang Xin Yu se*si dengan baju tembus pandang

 Zhang Xin Yu adalah model yang sangat populer, aktris dan penyanyi. Selebiriti cantik ini selalu memperbaharui foto-fotonya.
Zhang Xin Yu baru saja menyelesaikan shooting foto terbaru. Zhang Xin Yu juga telah melakukan pengambaran covergirl menakjubkan untuk Majalah Kesihatan Lelaki. Bintang "The Patriot Yue Fei"sebuah serial TV China ini memang menakjubkan.
Figaro China juga sudah merilis satu set foto Viann Xin Zhang Yu dengan busana menarik, busana seksi yang tembus pandang.

Akhir-akhir ini Zhang Xin Yu sibuk shoting dan mempromosikan film terbarunya

Ha Ji Won jadi model Crocodile Lady

Brand kasual Crocodile Lady baru saja merilis koleksi terbarunya 2013 S/S dimana yang menjadi model dari brand tersebut adalah Ha Ji Won.
Di foto tersebut Ha Ji Won terlihat sangat menakjubkan dan terlihat sangat elegan dengan sentuhan gaya berpakain musim panas.
Ha Ji Won memancarkan kecantikannya serta ia juga memiliki tubuh yang ramping. [tyo/tim LB].
Ini dia penampakan fotonya:
crocodile-lady-hajiwon-2-rescrocodile-lady-hajiwon-res
crocodile-lady-hajiwon-res1
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...