Saya juga sediakan perkhidmatan percuma menghantar cerita baru kat blog ni terus ke email rakan2.

Jom Baca Faezah Elai Marah Siapa Di Twitter?


Renew Passport Malaysia Online

Sebelum ini Jabatan Imigresen Malaysia telah memperkenalkan khidmat semak status perjalanan online dan yang terbaru khidmat Renew Passport Malaysia Online. Pemohon mesti mengisi borang secara online dengan betul dengan disertakan gambar digital berlatar belakang warna biru cair berukuran 5cm x 3.5cm  yang diambil dalam tempoh 3 bulan. Buat masa ini pembayaran di buat secara kredit kad sebanyak RM300 untuk 5 tahun, RM100 untuk 2 tahun dan RM150 untuk kanak-kanan bawah 12 tahun.
 
Untuk mengambil passport Malaysia baru pemohon perlu membawa passport lama, bukti pembayaran dan MyKad di Pejabat Imigresen yang telah dipilih. Untuk pemohon bawah umur 18 tahun perlu juga membawa MyKad penjaga dan surat beranak ketika mengambil passport baru. Pemohonan yang tidak lengkap akan di tolak. Kepada yang ingin Renew Passport Malaysia online sila ke website MyOnline Passport ( https://eservices.imi.gov.my/myimms/myPassport?action=welcome&lang=en&type=26&module=passport )
 
Semakin mudahlah hidup kita cuma yang penting kita mesti bersedia untuk transformasi diri memaksimumkan teknologi.

GAMBAR Fasha Sandha Cun Meletup Dalam Glam Isu November 2011

 
 

GAMBAR Tiz Zaqyah dan Izara Aishah. Tiz Zaqyah Akui Rapat Dengan Remy Ishak

Cover BiPop semalam memanglah sangat-sangat awesome. Mana taknya, tunjang utama drama Soffiya iaitu Tiz Zaqyah dan Izara Aishah memakai baju kebaya menambahkan lagi kecantikan mereka berdua yang memang sudah sedia cantik.
 
tiz zaqyah izara aishah
 
Dengar ceritanya drama Soffiya memang mendapat sambutan hangat sekarang ini. Saya tak sempat nak tengok lagi. Khabarnya lakonan Tiz Zaqyah masih hebat seperti biasa. Tambah mengkagumkan dengar cerita lakonan Izara sebagai pelakon baru pun not bad jugak. Itulah yang kita mahukan. Bukan jual rupa sahaja, yang penting bakat ada. Tak gitu?
 
tiz zaqyah izara aishah
 
Bercerita tentang Remy Ishak, Tiz Zaqyah mengakui yang dia sedang rapat dengan Remy:-
Saya bukannya tak nak mengaku bercinta dengan Remy, tapi jika belum ada sebarang pengesahan, bila nak kahwin, saya tak berani cakap apa-apa, saya malu sekiranya dah pukul canang kami bercinta, di penghujungnya kami tak jadi kahwin. Jadi, saya hanya boleh katakan, ketika ini saya memang berkawan rapat dengan Remy. Dia ada sifat seorang lelaki yang memenuhi cita rasa saya. Remy juga memiliki kualiti seorang ketua, jadi saya nampak dalam dirinya memang ada ciri-ciri seorang suami, itu yang membuatkan kami serasi.
 

Deepavali PLUSMiles Toll Rebate

 
For all traveller during this Deepavali festival, this is another good news for you.Reward yourself when you travel along PLUS highways during this Deepavali with PLUSMiles Toll Rebate :
  • 10% when you travel on 24 & 28 October 2011
  • 20% when you travel on 26 October 2011

Izreen Azminda Nak Tunang Dengan Botak?

 
Dia ada janji banyak perkara dengan saya. Dia ada merancang untuk bertunang dengan saya. Perkara ini disaksikan sendiri oleh kawan-kawan rapat dan juga keluarga saya. Malah saya juga ada bukti SMS mengenai isu bertunang ini.
Dia memang ada hubungi dan juga menghantar SMS kepada saya, tapi hanya selepas habis penggambaran Cinta Elysa. Kenapa perlu selepas habis penggambaran baru nak hubungi saya? Saya tak tahu yang dia ingat saya masih wujud ke tidak. Bagi saya, dia tidak perlu perjelaskan apa-apa.
Dia juga ada SMS memohon maaf kepada saya. Johan memberitahu dia dah habis shooting dan tak ada apa-apa hubungan dengan Fasha. Saya tak pernah salahkan Fasha dalam hal ini. Isu yang timbul ialah dari sikap lelaki itu sendiri. Ini bukan soal kuat cemburu, tapi biarlah saya sendiri saja yang tahu sebabnya.
Adalah benda-benda yang buat saya kecil hati dengan dia. Bagi saya, jika dia tak nak dengan saya, cakap saja dari awal, kan senang. Saya tak gaduh dengan dia, tapi yang paling membuatkan saya kecil hati dengan dia ialah jangan sesekali menggunakan isu agama untuk tutup kesalahan sendiri.
Izreen turut memaklumkan dia sudah putus dengan Johan:-
Saya dah putus dengan dia. Tak mungkin kami akan merujuk semula. Namun, jika nak digandingkan selepas ini, saya tak ada masalah. Saya okay dan profesional untuk berjumpa atau bergambar dengan dia.
Ini kerana saya tak ada masalah dengan dia. Saya tak salahkan dia kerana ada juga salah saya. Bagi saya, jika dia mengaku, tak akan jadi macam ini. Kalau boleh saya tak nak panjangkan lagi isu ini kerana pada masa akan datang, mungkin kami akan berlakon bersama-sama lagi.
Kecanggihan teknologi zaman sekarang menyebabkan kita semua menjadi kreatif dalam menyampaikan ayat-ayat cinta kepada kekasih. Tetapi kalau ada apa-apa berlaku, ia juga boleh menjadi bukti yang tidak dapat disangkal. Walaupun begitu, kumbang bukan seekor dan perjalanan karier Izreen masih jauh. Kami berharap Izreen akan sukses dalam bidang lakonan walaupun tanpa Johan.

Download Kalendar 2012 Di sini

BUKANKAH tahun baharu lama lagi? Kenapa sudah sibuk dengan kalendar tahun 2012 pula?
 
Download Kalendar 2012 Di Sini!
 
Tidak salah bersedia lebih awal kan? Tidak ada ruginya memuaturun kalendar penuh 2012 untuk memudahkan perancangan tahunan. Banyak gunanya merancang awal.
 
Tidak janggal juga mengetahui atau mungkin menghafal jadual tarikh cuti-cuti umum di sepanjang tahun 2012. Iya.. Memang ada di antara tarikh cuti umum Malaysia yang akan disertakan ini berubah. Itu biasalah. Tapi biasanya ia tidak lari jauh. Hanya selang sehari dua daripada tarikh jangkaan yang dinyatakan dalam kalendar.
 
Satu lagi yang akan menjadi perkara penting dalam perancangan kita ialah cuti penggal sekolah. Percutian, kenduri kahwin, promosi barangan dan pelbagai acara besar lain bersangkut-paut dengan cuti persekolahan. Ini memang cukup penting untuk diambil perhatian.
 
 
Diharapkan dengan perkongsian ini, akan memudahkan lagi pengurusan masa dan mampu membantu menjimatkan wang anda. Seperti yang anda ketahui musim cuti sekolah atau cuti umum akan mengundang kenaikan kos bagi sesetangah perkara misalnya harga tambang penerbangan dan kos penginapan hotel.
 
Lebih awal anda menempah, lebih murah. Tidak menempah di waktu cuti, lebih murah. Bagaimanapun, ini semua amat bergantung kepada tarikh-tarikh penting itu yang hanya terdapat dalam kalendar 2012. Jadi gunakan kalendar 2012 dengan bijak!

8 Cool Templates For Online Shop Gadgets For Blogger - Lets Start Our Online Business

 
 

8 Cool Templates For Online Shop Gadgets For Blogger (google images)
 
Gadgets For Blogger - Today the business on the internet or online business known as E-Commerce develops and is rapidly increasing both the number of users, developers, and technology used. Can be seen in recent years an increase in transactions over the Internet are very many ways in which to start selling online either a paid or free / free. One of the free media that can be utilized which media blogspot (blogger.com). Services provided by google is a powerful blogging tool that can be transformed into a corporate website or a professional who became an online store and used a pretty sight.

To be used as an online store, a blog should have a template for online store nail on both structures, the script and display. Here I will share eight templates online shop is cool and elegant choice for your blogspot. Four of them are equipped with the script for the feature shoppingcart shopping cart and check-out payment as a real online store.
Ok, let's check it out!
Online Store Templates For Blogspot with Script to buy
1. Blogger Store

     Demo | Download

                                                                   Demo | Download
                                                               Demo | Download
                                                                Demo | Download
Online Shop Templates For Blogspot without script to buying
                                                                Demo | Download
                                                               Demo | Download
                                                               Demo | Download

Please you select the appropriate online store template for your blogspot. Each template has its own specific settings can be configured so perfectly in your blog. You can visit the link template creator TSB to obtain further clarification regarding the configuration and so forth.
Welcome to do business online. Have fun!

GAMBAR Hidden Lakonan Erra Fazira Mula Tayangan Khamis Lepas

Filem Hidden, yang menjalani penggambaran di Malaysia pada tahun 2007, hanya menjalani tayangan di sini Khamis lalu, dan menurut khabarnya Erra Fazira sendiri tidak mengetahui filem itu sedang ditayangkan. Filem itu yang turut dibintangi oleh Christopher Atkins, hero yang muncul bersama Brooke Shields dalam filem The Blue Lagoon (1984).
 
 

 

Artis Sokong Himpun


Lagu Rasmi Himp0un - Selamatkan Akidah

Selamatkan Akidah 
 
Ayuh kita bersama
Satu hati suara
Meluahkan rasa gundah di jiwa
Gejala melanda akidah umat di cabar
Marilah kita pertahankannya
 
Bersatu suara dan satu usaha
Bergandingan tangan menggapai cita
Tiada mustahil jika ummahnya
Teguh bersama
Dengan keizinan Allah Yang Maha Esa
 
Andainya warga bersatu
Kan gentar seteru
Angin sengketa pun tak kan mampu bertiup
Keimanan yang utuh
Tidak kan mudah runtuh
Biarpun dihasut
Musuh-musuh agama
 
Mantap Aqidah
Kukuh Agama
Perkasa Ummah
Teguh Negara
Bersatu Jiwa
Tak kira warna kulit dan bangsa
Erti bersaudara
 
Marilah kita bersama zahirkan
Rasa keperihatinan
Dalam usaha selamatkan Aqidah Ummah
 

Lagu: Isman Hijjaz
Lirik: Atie & edited by Munsyid

GAMBAR Sazzy Falak Dan Si Kembar Dalam Majalah Pa&Ma

sazzy falak
 
Sedikit sedutan artikel daripada majalah Pa&Ma di mana Sazzy Falak menceritakan pengalaman bersalin:-
Memang rasa tak sabar nak menatap wajah anak-anak tapi dalam masa yang sama saya rasa takut. Seminggu sebelum tarikh tersebut, hati berdebar-debar dan panik. Serba tak kena jadinya.Tapi bila pembedahan bermula dan Imaan selamat dilahirkan, sedikit demi sedikit rasa takut dan risau mulai hilang. Bila melihat wajah Tiara yang tersangkut kepalanya sementara kaki dan tangan sudah keluar, barulah saya betul-betul lega

Iya Ke Ada Konspirasi 2.0 Cuba Jatuhkan Mamat Sepah?

mamat sepah
 
Apabila ditanya tentang penendangnnya keluar daripada kumpulan Sepah, Mamat berkata:-
Saya tak mahu komen sebab saya anggap mereka ini sahabat dunia akhirat. Biarlah Jep dan Shuib keluarkan kenyataan mengenai krisis kami. Tak bermakna saya nak tunjuk baik atau sebaliknya, saya tak mahu mengeruhkan keadaan. Biarlah mereka nak kata saya bermasalah, tak berdisplin dan sebagainya, saya tak kisah. Kalau betul saya bermasalah, tak adalah saya dapat tawaran berlakon bukan?
 
Ditanya adakah Mamat tahu punca sebenar dia diasingkan daripada penubuhan kumpulan Sepahtu, Mamat menjawap:-
Saya tak tahu apa motif dan saya tak mahu tahu. Malah saya tak mahu membaca apa juga kenyataan yang tertera di media baik di televisyen mahupun akhbar. Terus terang saya sanggup nak tengok dan baca. Saya istigfar banyak-banyak dan anggap apa yang berlakuini sebagai dugaan untuk menguatkan saya.
Apabila ditanya adakah Mamat tidak bimbang bergerak secara solo, ini jawapan yang diberikan:-
Insya Allah, tanpa mereka saya yakin boleh bergerak solo. Biarlah mereka mahu bergerak bersama Sepahtu, tapi bagi saya Sepah masih ada. Mereka bergerak berdua pun masih menggunakan nama Sepah bukan? Maka jelaslah mereka juga masih mengharapkan tuah nama Sepah itu sendiri. Bagi saya, Sepah itu dah membawa makna yang cukup besar dalam hidup saya.

Jangan Percaya Sangat Gambar-gambar Kat Internet!

 
 
Betul ke gambar-gambar ni?

Ending Drama Tahajjud Cinta Dalam Maksudnya

tahajjud cinta

Drama ini sebenarnya realiti kehidupan kita sekarang. Terlalu taksub kepada pemimpin sampai pemimpin buat salah pun tak ada orang berani tegur. Dan sudah tentu kita pun sedar dengan betapa ramainya manusia zaman sekarang yang berlagak alim semata-mata untuk keuntungan diri sendiri. Tapi kesimpulan dapat buat daripada drama ini ialah, "kerana wanita, sehebat mana pun lelaki pun boleh jatuh tewas".

Remy Ishak Dan Tiz Zaqyah Bercinta?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...