Saya juga sediakan perkhidmatan percuma menghantar cerita baru kat blog ni terus ke email rakan2.

Ahmad Fitri TV3 dah kahwin!

Melepas, melepas, Ahmad Fitry ( pengacara TV3) dah kawin! ramai yg terasa
melepas ke, tu le suruh jadi ustazah tak nak kan hehehe.
Cam tu le, saja nak bagitahu beliau sudah kahwin dgn pilihan hatinya, jadi
jgn simpan perasaan kat dia lagi ya.
Nanti saya upload gambar le ye.

Sean Kingston Badly Injured


 
MIAMI (AP) -- Hip-hop singer Sean Kingston has been stabilized and moved to the intensive care unit at a hospital after crashing his watercraft into a Miami Beach bridge, his publicist said Monday.
 
The publicist, Joseph Carozza, said Kingston's family is grateful for everyone's prayers and support.
Kingston and a female passenger were injured when the watercraft hit the Palm Island Bridge around 6 p.m. Sunday, Florida Fish and Wildlife Conservation Commission spokesman Jorge Pino said.
 
The Miami Herald reports that a passing boater saw the accident and took the two on board his vessel.
 

Tahniah | Salma Juara Mentor 5

Tahniah kepada salma yang menjadi juara Mentor 5 semalan. protege kepada Erra Fazira ni memang layak jadi juara sebab vokalnya mantap.
Semoga terus sukses dalam bidang nyanyian.

Gambar | Adakah ini adik kepada ulat bulu yang serang Jakarta semalam?


PENDUDUK menunjukkan ulat bulu  merayap di tangan yang boleh menyebabkan ruam  pada kulit yang kini banyak  ditemui  di kepulauan Bali dan Jakarta Barat.

 
PENDUDUK menunjukkan ulat bulu merayap di tangan yang boleh menyebabkan ruam pada kulit yang kini banyak ditemui di kepulauan Bali dan Jakarta Barat.
Penduduk gusar serangga merayap dalam rumah menyebabkan kulit gatal

JAKARTA: Ribuan ulat bulu ditemui di atas 30 pokok pain di Tanjung Duren Utara, Jakarta Barat. Ia adalah serangan ulat bulu pertama di ibu kota ini sejak serangan awal dilaporkan di Jawa Timur dua minggu lalu. Pulau peranginan Bali turut dilaporkan diserang ulat bulu itu yang menyebabkan ruam jika disentuh. Ketua Pejabat Pertanian dan Perhutanan Jakarta Barat, Bambang Wisanggeni, berkata pejabatnya menyembur pokok itu dengan racun serangga Isnin lalu.

"Setakat ini ulat bulu hanya ditemui di Tanjung Duren Utara," kata Bambang, menambah beliau tidak dapat memberi jaminan bahawa serangan ulat bulu tidak akan tersebar di tempat lain di ibu kota ini.

"Ini fenomena semula jadi. Kami akan terus memantau situasi ini. Kami sudah menghantar sampel ulat bulu kepada Institut Pertanian Bogor," katanya.

Penduduk tempatan di Tanjung Duren Utara berkata, ulat bulu itu merayap dalam rumah penduduk dan menyebabkan ruam.
"Ulat bulu ini amat mengganggu. Ia merayap dalam rumah dan menjadikan kulit kami gatal selama beberapa hari. Bulunya panjang," kata penduduk, Nurhayati.

Menurut Kementerian Pertanian, ulat bulu itu tidak menjejaskan tanaman. Kerajaan ketika ini memantau penyebaran serangga terbabit.

Ulat bulu itu kali pertama ditemui di beberapa kawasan di Jawa Timur. Dalam tempoh beberapa hari, serangan sama dilaporkan di Bekasi, Jawa Barat dan Buleleng, Bali.

Sementara itu, Menteri Pertanian Suswono memberitahu akhbar Jakarta Globe kelmarin, bahawa ulat bulu tidak akan menjejaskan bekalan makanan.

"Ia tidak menjejaskan tanaman makanan kerana ulat bulu hanya menyerang daun dan bukan membunuh tanaman," katanya.

Penyelidik masih memantau dan mencari punca utama serangan, katanya.
"Ia mungkin disebabkan perpindahan atau habitat lama dimusnahkan. Antara andaian ialah kekurangan pemangsa semula jadi seperti burung," katanya

Gambar | Ulat Bulu Gergasi Serang Kampung di Jakarta

 
JAKARTA[Berita Harian-30/05/11] : Penduduk kampung di rantau antara Yogyakarta dan Jawa Timur dilaporkan diserang ulat bulu bersaiz luar biasa. Seorang penduduk di perkampungan Sambirejo, daerah Gunung Kidul, Surono, memberitahu Jakarta Globe ulat bulu yang luar biasa besarnya itu dipenuhi bulu panjang yang menyebabkan ia kelihatan sebesar penumbuk kanak-kanak, mula muncul 10 hari lalu.

"Penduduk kampung takut kerana ulat bulu ini kelihatan amat luar biasa. "Ia lebih besar berbanding ulat bulu biasa, namun bulunya amat tebal menjadikannya kelihatan bersaiz amat besar," katanya.Surono berkata, ulat bulu itu pada mulanya hanya menyerang ladang berdekatan, namun sejak beberapa hari lalu ia memusnahkan pokok dan menyerang rumah penduduk kampung. 

Pegawai kawalan serangga perosak, berkata beliau mencadangkan racun digunakan untuk membunuh ulat bulu terbabit, namun penduduk kampung menolak kerana bimbang merosakkan tanaman mereka. "Ulat bulu ini juga tidak mati dengan mudah selepas disembur," katanya. Surono berkata, penduduk kampung sebaliknya membunuh ulat bulu itumenggunakan tangan, menggegarkan dahan pokok yang terjejas dan membakarnya. "Ia hampir terkawal sekarang," katanya. 

Laman web rasmi pentadbiran daerah berkata wabak sama sebelum ini menyerang sebuah perkampungan di Ngeposari, tenggara Yogyakarta. Seorang pegawai dari Agensi Perhutanan dan Pertanian Wilayah, Sugeng Widodo, berkata beliau mengumpul spesimen untuk menjalankan penyelidikan makmal namun masih belum mendapatkan sebarang maklumat berhubung makhluk luar biasa itu. Sejak Mac lalu, berjuta ulat berbulu tebal menyerang lima daerah kecil di Probolinggo di pantai utara Jawa Timur, menyerang tanaman dan rumah. 

Selain merosakkan rumah, ulat bulu terbabit turut memusnahkan lebih 8,800 pokok mangga, yang juga produk pertanian utama daerah itu.

" kenapa gambar tu kecik je ye? konpius betul aku, ingatkan ulat bulu tuh besar hehe "

Final Liga Juara-Juara: Perlawanan paling hebat

Pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson menjangkakan
perlawanan akhir Liga Juara-Juara Eropah akan menjadi perlawanan
akhir terbaik sepanjang tempoh 10 tahun.


Sekarang Barcelona dilihat sebagai sebuah pasukan yang hebat dan
Ferguson berpesan kepada pemainnya supaya membuat persediaan rapi
kerana mereka akan bertemu dengan sebuah pasukan yang berbeza
berbanding dua tahun lalu.

Macam mana lak pendapat korang? Siapa akan menang?

Wang kertas baru RM1, RM5, RM10 dan RM100

Terbaca pengumuman Bank Negara Malaysia (BNM) yang akan mengeluarkan reka bentuk wang kertas dan syiling yang baru secara berkala mengingatkan aku pada lagu Kembara berjudul Duit Duit. BNM akan mengeluarkan reka bentuk baru untuk wang kertas denominasi RM1, RM5, RM10 dan RM100 serta mengeluarkan kembali wang kertas RM20. BNM juga akan mengeluarkan reka bentuk baru siling untuk denominasi 5sen, 10sen, 20sen dan 50 sen.

duitrm20 Wang Kertas RM20 baru
( Wang kertas lama )

Reka bentuk wang kertas siri keempat ini mengandungi ciri keselamatan lebih canggih, sejajar dengan kemajuan teknologi wang kertas mutakhir masa kini. Bank Negara Malaysia (BNM) akan mengeluarkan wang kertas dan duit syiling siri baru yang bakal memasuki edarannya pada awal tahun depan secara berkala dalam tempoh 12 bulan. Pengenalan semula wang kertas baru RM20 bakal mengurangkan penggunaan Wang kertas RM10 dan RM50.

Nilai Ringgit juga dijangka akan meningkat berbanding USD untuk tahun-tahun ke depan. Ada baik dan buruknya apabila nilai matawang Ringgit semakin mengukuh berbanding USD. Meningkatan nilai Ringgit adalah akibat daripada menyusutan nilai Dollar yang semakin ketara dan ini sudah pasti memberi daya saing yang lebih positif kepada ekonomi negara. Kalau baca kisah gerakan FREEMASONS mereka sudah keluar dari USA dan ini bermakna ekonomi Amerika akan terus hancur dan tidak akan pulih kembali dan ini bermakna juga nilai USD akan terus merudum. Ini dunia akhir zaman.

Opss | Ending Mantera Anjasmoro Macam tak menarik je


Tertunggu jugak episod akhir Mantera Anjasmoro. Nak tahu jugak macam mana kekalahan Kak Ramona di tangan Ustaz Kalam. Tapi ending drama ini memang sangat-sangat tak best kerana syaitan yang menang. Apa motif ending sebegini rupa?
 
Mana boleh ending yang menunjukkan bahawa Ustaz Kalam pun seolah-olah tak mampu berbuat apa-apa untuk menghentikan kejahatan Kak Ramona (syaitan). Ini nampak sangat sesat lagi menyesatkan. Harap pihak TV3 lebih prihatin dengan isu sebegini. Jangan sekadar tangkap muat untuk buat ending sehingga mengelirukan orang ramai.
 
Kepada penulis skrip, pengarah dan penerbit drama Anjasmoro, saya harapkan korang lebih prihatin apabila membuat cerita yang berkaitan dengan Islam. Walau apa pun, cite ni memang best utk di layan. Tahniah!

Gambar | Siti Saleha adik Sam Bunkface drama Nora Elena


siti saleha

 
Petang semalam masa tengah lepak minum petang, tiba-tiba terbuka TV3 dan tertengok drama Nora Elena. Sekali tue terus melekat sebab ada Siti Saleha nie. Carik punya carik, rupa-rupanya Siti Saleha baru berumur 19 tahun dan merupakan adik kepada Sam Bunkface. Patutlah ada muka mix sikit.
 
Untuk pengetahuan, Siti Saleha selalu keluar iklan-iklan komersil. Sebab itulah korang rasa muka dia familiar sikit. Dan kalau tak silap drama Nora Elena ini merupakan drama pertama Siti Saleha memegang watak utama. Kalau salah tolong betulkan ye.
 
Cantik tak cik Siti Saleha ni?

Penting | Apa nak buat kalau kena simbah asid?


Kepada semua wanita Kuala Lumpur semuga nasihat dari Prof. Dr. Zainudin Arifin, Pakar Kimia boleh menjadi panduan :
 
Bagi mencegah kesan penghakisan teruk dan kecacatan kekal pada kulit, Zainudin daripada Jabatan Kimia, Fakulti Sains, Universiti Malaya menasihatkan kaum wanita supaya membawa sebotol air dalam beg tangan mereka dan menggunakannya untuk mencuci simbahan asid jika kejadian seumpamanya berlaku kerana air adalah bahan pelarut mudah mencairkan kimia. 
 
"Cuci bahagian badan dan bersihkan simbahan asid dengan menggunakan sebanyak air yang mungkin kerana masa amat kritikal ketika ini. Jika anda melengahkan pencucian asid itu, kesan lebih buruk dan menakutkan akan berlaku. "Dapatkan sebanyak air dan berada di dalam aliran air sekurang-kurangnya 15 minit, lebih baik jika dapat 30 minit, kemudian tukar pakaian dan hanya selepas itu anda dapatkan rawatan," katanya. 
 
Beliau berkata jika serbuk penaik, sodium bikarbonat boleh diperoleh, mangsa simbahan asid boleh mencampurkannya dengan air dan meletakkan di kawasan yang terkena simbahan asid bagi meneutralkan kesan asid berkenaan. "Dan jika dalam paling teruk di mana tiada air boleh diperoleh, lap kawasan yang terkena simbahan asid dengan sebersih-bersihnya," kata beliau. Beliau juga mencadangkan kaum wanita menggunakan alat pelindung keselamatan seperti kaca mata besar – Petikan dari Utusan Online.
 
Kalau korang ada informasi atau ternampak penyimbah asid bersiri ini sila hubungi Polis di Rakan Cop hotline 03-21159999 atau SMS POLISKL ke 32728.

Gambar | Farid Kamil dan Scha Al Yahya dalam InTrend

intrend

Wow, kelas kan gambar diorang ni.

Cara nak semak status halal

Makan HALAL dan HARAM terus mencengkam kehidupan umat Islam. Keadaan ini
berlaku kerana Umat Islam Malaysia tak mampu menyediakan kemudahan yang
cukup dan bergantung kepada Non-Muslim untuk menyediakan kemudahan seperti
makan proses, bahan makanan sehinggalah kedai makan.

Pengusaha Muslim bukan tak ada tetapi agak lambat bergerak mengikut
peredaran masa lihat sahaja kedai makan orang Melayu ada yang tak berubah
sejak berpuluh tahun sedangkan kedai makan MAMAK dah lama upgrade ala
Bistro manakala kedai kopi CINA dah naik taraf jadi KOPITIAM. Kita umat
Islam hanya pandai marah JAKIM atau marah pengusaha Kopitiam apabila dapat
tahu Kopitiam tertentu tak ada sijil HALAL JAKIM. Kan KOPITIAM tu untuk
orang Cina jadi kalau ada yang minta sijil HALAL JAKIM tu kira bonuslah
untuk orang Islam.


Kita mesti rajin memeriksa status HALAL dan HARAM dengan berbagai kemudahan
semakan ONLINE dan SMS yang ada dan jangan harap KERAJAAN nak suap depan
mata sahaja.


Semakan status HALAL SMS


Jika ragu-ragu tentang kehalalan produk sesuatu syarikat, boleh juga cuba
semak dengan telefon bimbit anda:


Taip HALAL SEMAK [No. ROC] & SMS ke 15888.


Maklumat lanjut, http://www.mysms.gov.my.


Semak status halal online:


http://203.217.178.220/ehalal/index.php?ty=directory&type=A&hits=NEW

Hanis Zalikha dan naib juara pertandingan Dewi Remaja 2010 di majalah remaja

Siapa Hanis Zalikha? Takkan tak kenal kot yang namanya dicari lebih banyak dari siti nurhaliza dari Google pada hujung tahun 2010. Setahu saya le sebab masa berblog hari tuh, ada kameramn ambil gambar dia dan videa. url Blognya terpampang kat tv, promosi percuma le tu kan, lepas tuh terus di cari oleh blogger.
 
Siapa Izara? saya tak tahu ejaan nama sebenarnya sama ada Izara ataupun Ixara. Tetapi Izara ialah naib juara pertandingan Dewi Remaja 2010. Dulu Memang cantik orangnya kalau tak macam mana boleh dapat naib juara kan?
 
Apa tunggu lagi? Dapatkan majalah Remaja bulan ini untuk mengetahui rahsia 2 gadis yang masih single mingle ini. Mana tahu ada tips-tips untuk korang mengorat dia. Tak gitu?


Blog saya mengenai apa sahaja bukan hanya artis.


Patutkah saya mencampurkan posting2 dalam blog saya bukan hanya terhad posting mengenai artis jer?
 
Sebagai blogger tak salah rasanya kan.
 
Sokonglah saya untuk menyebarkan seberapa banyak info melalui blog saya ni, terima kasih.

Artis | Sham Kamikaze bercerita mengenai hidayah

Tiada kata yang dapat diucapkan apabila melihat video Sham Kamikaze bercerita mengenai hidayah yang diperolehinya untuk berubah ke arah kebaikan.
 
Tahniah saya ucapkan. Semoga Sham Kamikaze terus berjuang di jalan ini dan sentiasa mendapat rahmat dariNya. Tahniah Sham.
Semoga artis lain pun ( termasuk saya ) berubah ke arah kebaikkan, amin )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...