Saya juga sediakan perkhidmatan percuma menghantar cerita baru kat blog ni terus ke email rakan2.

Panduan Solat Sunat Tarawih Daripada JAKIM.. percuma je

panduan solat tarawih Panduan Solat Sunat Tarawih Daripada JAKIM
 
Saya ingin kongsikan panduan sembahyang sunat tarawih yang telah disediakan oleh JAKIM.
Anda boleh mendownload panduan berkenaan di:-
Terima kasih kepada Pihak JAKIM kerana menyediakan panduan yang cukup berguna ini. Koingsi le dgn kekawan yg agak2 liat skit nak tarawih tuh.

 

Norman dan Memey bebas tuduhan khalwat!

Akhirnya pihak mahkamah membebaskan Norman dan Memey daripada tuduhan berkhalwat 3 tahun lalu. Hakim Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, Salehan Yatim membuat keputusan itu selepas berpuas hati pihak pendakwaan gagal untuk membuktikan prima facie terhadap pertuduhan. Norman dan Memey dilihat mengalirkan air mata sebaik sahaja keputusan tersebut diumumkan.
 
memey dan norman
 
Semoga keputusan ini dapat membersihkan nama mereka berdua.
 
p/s: apa kata Abby plak ye...emm...

Fazura nak jatuhkan Neelofa ke?

"Saya rasa, memang tidak ada logiknya untuk saya atau aktres lain berpakat untuk menjatuhkan dia. Lagipun, dia baru saja nak naik, jadi macam mana pula kami semua ni nak jatuhkan dia? Jika dia seorang pelakon yang hebat dan pernah merangkul sebarang anugerah, mungkin boleh dikatakan kami ini cuba menjatuhkan dia. Tapi, dia masih baru dan tidak berada di tahap mana-mana lagi.
 
Bagi saya, apa yang dinyataan Neelofa itu sangat mencabar aktres yang sedia ada. Satu kenyataan yang sangat berani keluar dari pelakon baru seperti dia. Itu yang membuatkan saya agak hairan. Saya kurang pasti dari mana datangnya spekulasi seperti itu. Jika saya mahu berdengki dengan artis lain, rasanya lebih baik saya berdengki dengan kejayaan Lisa Surihani, Liyana Jasmay, Tiz Zaqyah dan bukannya Neelofa.
 
Saya sememangnya tidak ada masalah dengan Neelofa dan saya tidak mahu melayan perihal remeh- temeh yang macam ini. Apa yang perlu saya lakukan sekarang hanya berserah saja perkara ini kepada Allah."

Gambar - Dahlia Teck Yang Dikatakan Mempunyai Hubungan Dengan Khairul Fahmi? Iya ke ni? TTobak la Apek oooi

gambar dahlia teck
Benar atau tidak wanita di atas benar-benar mempunyai hubungan dengan Khairul Fahmi tidak dapat disahkan. Ini adalah info daripada sumber-sumber yang dimaklumkan di atas. Berdasarkan luahan Facebook Jejari Runcing di bawah, nampak memang benar hubungan mereka berdua ada isu tersendiri.
gambar dahlia teck
Lagi gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.
gambar dahlia teck

.my cuma rm60 hinggit jer..

Hey… For those who are interested to get yourself a .my domain name, it is time for you to do now. .my DOMAIN REGISTRY will be offering a 50% discount on all .my domain name registrations and renewals in conjunction with the Malaysia Merdeka celebrations. This promotion will start from 1 August 2011 until 31 October 2011.
 
No. Domain Name
Promotional Price (RM)
1 .my 120
60
2 .com.my 80
40
3 .net.my 80
40
4 .org.my 80
40
5 .name.my 32
16
6 .gov.my 80
40
7 .mil.my 80
40
8 .edu.my 80
40
Please head to domainregistry.my for more information.

Tiket Perlawanan Malaysia VS Singapura bermula 9 Pagi Esok.

KUALA LUMPUR 25 Julai - Tiket untuk perlawanan kedua pusingan kedua Kelayakan Piala Dunia 2014 antara Malaysia dan Singapura akan dijual mulai jam 9 pagi esok hingga hari perlawanan pada Khamis ini.

Perlawanan dijadual bermula jam 8.45 malam di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini.

Menurut kenyataan laman web Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) hari ini, tiket mulai dijual hingga 27 Julai dari 9 pagi hingga 7 malam di Pintu Utama, Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dan Pintu A, Stadium Shah Alam.

Sementara penjualan dan penebusan tiket dibeli secara dalam talian boleh dibuat di Pintu Kuning, Stadium Nasional Bukit Jalil hingga hari perlawanan.

Tiket terbahagi kepada tiga kategori iaitu RM50 untuk tempat duduk utama (grand stand), RM30 (terbuka) dan RM5 untuk kanak-kanak bawah 12 tahun.

Peminat yang ingin membeli tiket secara dalam talian boleh berbuat demikian melalui laman web www.tickethotline.com.my

Malaysia tidak pernah mara ke pusingan akhir Piala Dunia sejak pertama kali beraksi dalam pusingan Kelayakan pada 1974 di Jerman.

Pusingan akhir Piala Dunia 2014 akan berlangsung di Brazil. - BERNAMA 
 

9877 like pasal Bertudung vs Tidak Bertudung Versi Facebook!

Fuhh panas...bincang pasal tudung sampai 9877 like, siot tul diorang nih. Jom baca.
 
bertudung vs tidak bertudung Bertudung vs Tidak Bertudung Versi Facebook!
Renung2 kan lah wahai manusia...hehehe

"Doa buat kekasih " - Apek dan Elia gaduh ke?

Desas-desus mengenai pertunangan Jejari Runcing (Elia) dengan penjaga gol kebangsaan Malaysia, Khairul Fahmi atau lebih dikenali dengan nama manja Apek.
 
khairul fahmi apek
 
Buat yang tidak nampak apa yang ditulis di atas, menurut satu sumber katanya Apek dilihat bersama dengan seorang wanita lain baru-baru ini. Desas-desus keretakan ini dikuatkan pula dengan entri terbaru di blog Jejari Runcing yang bertajuk "Doaku Buat Kekasih".
 
Saya mendoakan agar desas-desus ini adalah tidak benar sama sekali. Saya berharap agar ini cuma khabar angin yang disebarkan oleh mereka yang dengki dengan kebahagiaan Apek dan Elia. Buat Apek dan Elia, semoga tabah menghadapi dugaan semasa pertunangan. Darah tengah manis kena banyak tarik nafas dalam-dalam. Tak gitu?

Memey Suhaiza | RM7.2 juta

memey 7.2 jua
 
Barulah wedding of the year. Baju persalinan perkahwinan Memey Suhaiza akan bernilai RM7.2 juta pada hari bahagiannya. Meleleh la air liur melihat kilauan emas pertama baju Memey nanti:
 
1.Dua persalinan iaitu setiap satu bernilai RM500,000 tajaan Rafflesia ketika majlis persandingan.
2.Dua set barang kemas bernilai RM2.8 juta setiap satu merangkumi anting-anting, gelang tangan, cincin dan tiara.
3.Dua pasang kasut rekaan khas Prof. Datuk Jimmy Choo bertatah berlian yang dianggarkan bernilai RM300,000 sepasang.
Tak sabar pulak nak tunggu 24 September untuk menyaksikan kilauan daripada baju pengantin Memey Suhaiza. Mesti awesome.

(PROFILE & GAMBAR) Botak Juvana Atau Johan Ariff Asari

botak juvana
 
Botak yang popular dengan drama Juvana baru-baru ini. Botak atau nama sebenarnya Johan Ariff Asari sememangnya berbakat di dalam lakonan. Cuba korang baca sikit profile dia kat bawah nie:-
Nama Sebenar: Johan Ariff Asari
Umur : 25 tahun (lahir pada tahun 1986)
Asal : Pulau Pinang
Pendidikan : Malacca High School. Diploma jurusan Kaunselin di Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM). Johan pernah mendapat kelas pendidikan tahfiz selama 2 tahun di Batam dan Jambi, Indonesia.
Sifat : Kelakar, peramah dan suka merendahkan diri
Memang boleh buat menantu nie. Pernah belajar tahfiz lagi. Bagus-bagus. Inilah pelakon yang kita mahukan. Bukan kosong tetapi berilmu. Tak gitu?

Marsha | apa sudah jadi?

marsha fhm

Gambar | Wawa Zainal


wawa zainal

Raja Farah Kini Bertudung.Makin Ramai Artis Yang Bertudung!

rajafarahbertudung Raja Farah Kini Bertudung.Makin Ramai Artis Yang Bertudung!
Opocot!

(Gambar) Nurul Syuhada & Raja Amir

gambarpraperkahwinannurulsyuhadarajaamir7 Gambar Perkahwinan Nurul Syuhada Dan Raja Amir
Padan padan kan...

Gambar | Fasha & Black ada pe2 ke?

fasha black
 
Boleh ke? Tinggi dah ok nih kan...

Johan Ariff ( Botak ) | Biodata Johan Ariff Asari @ Botak Drama Juvana Tv3

Nama sebenar : Johan Ariff Asari
Umur : 25 tahun ( LahirTahun 1986)
Asal : Pulau Pinang
Pendidikan: Diploma Kaunseling di Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM), pernah mendapat pendidikan kelas tahfiz selama dua tahun di Batam dan Jambi, Indonesia.
Kebolehan: menghafal 1 setengah juzuk al quran
Seorang yang kelakar dan peramah, suka merendah diri
Watak Botak dalam Juvana : Botak ialah seorang remaja berusia 17 tahun, anak luar nikah yang menjadi mangsa dera bapa yang kaki botol.A  Akhirnya Botak jadi sukaA  memberontak dan membuli.
 
Ganas & cool...

Fazura | Nak kekal tudung lepas tahajjud cinta, tabik.

fazura bakal bertudung

Siti Nurhaliza | Nak sambung belajar kat UITM

Di kala semua selebriti sedang sibuk dengan lakonan, nyanyian dan apa-apa jua yang berkaitan dengan industri hiburan, Datuk Siti yang memiliki SPM sebagai sijil pendidikannya yang paling tinggi, memutuskan untuk belajar di UiTM. Namun jurusan apa yang bakal diambil oleh Siti masih belum diketahui lagi.
 
Betullah kata orang-orang tua, makin tua makin tinggi semangat kita untuk belajar. Usia bukanlah penghalang. Abang Nara sebenarnya sangat respek dengan selebriti-selebriti seperti Datuk Siti, Diana Danielle yang pandai mencuri masa untuk menambah ilmu di dada.
 
Apa pun kepada mereka yang bakal jadi rakan sekelas Datuk Siti, suka le korang yek..

Majlis Resepsi Perkahwinan Noh Hujan & Mizz Nina

gambar kahwin mizz nina dan noh hujan
 
Besarnya kek dia, bak mai le sikit.

Neelofa | Kenapa Popular Sangat Sekarang Ini?

neelofa
 
Memang pantas populariti Neelofa meningkat. Sepantas kilat, mungkin sebab:
 
1. Gosip cinta 3 segi antara Neelofa, Shah Jaszle dan Maria Farida.
2. Gosip pergaduhan antara Neelofa dan Fazura
3. Neelofa memang hebat dan pandai berlakon.
4. Wajah Neelofa memang sangat komersil.
5. Neelofa memang mesra peminat, wartawan dan blogger.
 
iya ke tak?

Juvana | ooo best kan


juvana Live Streaming Drama JUVANA TV3 Episode 11

Bersih 2.0 | Kat stadium, tapi tak tahu stadium mana


Himpunan bersih Perhimpunan Bersih 2.0 Setuju Untuk Berhimpun Di Stadium!
 
 
Lega rasanya membaca berita mengenai BERSIH 2.0 setuju berdemo di stadium.Cadangan ini pernah saya utarakan pada entri-entri yang lepas.Tak salah nak berdemo pun tetapi janganlah menggunakan jalan raya untuk berdemo.Itu sudah mengganggu ketenteraman dan keselesaan awam.
 
Sedikit petikan daripada MalaysiaKini.
Setelah mengadap Seri Paduka Yang di-Pertuan Agong hari ini, BERSIH 2.0 bersedia mengadakan perhimpunan menuntut pilihan raya bersih dan adil di dalam stadium.Bagaimanapun setakat ini belum ditentukan stadium mana yang akan digunakan tetapi tarikh pada 9 Julai ini tidak berubah.
Dan ini pulak sedikit pesanan Yang di-Pertuan Agong:
Tuanku Mizan juga menyeru pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan kepada rakyat secara adil dan bijaksana.
Kan elok macam itu.Bukan susah pun nak kekalkan keamanan negara kita semua boleh bersikap toleransi.Berhimpun di Stadium adalah lebih bagus dan kelihatan lebih bertamadun daripada berhimpun di jalan raya.
 
Tak kitalah apa kepercayaan korang,tak kiralah apa perjuangan korang,tak kira parti mana yang korang fanatik,berfikirlah dalam-dalam sebelum membuat sesuatu.Jangan gadaikan keamanan negara semata-mata kita tidak bersependapat,kita tak sehaluan.

Gambar Jimmy Shanley Bersama Gadis Cun?Siapakah Gadis Cun Itu?

jimmyshanleydanawek Gambar Jimmy Shanley Bersama Gadis Cun?Siapakah Gadis Cun Itu?

DiGi WWWOW | Keputusan Anugerah DiGi WWWOW Senarai 6 Finalis Terakhir

Perghh.. kelas. Oh!Artis berentap dengan beautifulNara. Anwar Hadi masuk 2 kategori, sapa dia ni eh...hehe..sama gak dgn oh!Malaysia oleh justkhai ( owner Oh!Artis gak ni ).
 
1. Top Kay PohLee Zi Wen, Limau Ais, Momento, Oh! Artis, BeautifulNara dan Bicara Mak Dara
 
2Fave Tech HeadThe Techno Hut, My eTech9, Amanz Network, Sony Rolly, Sir Games dan Receivo
 
3Fave Malaysian Female Online CelebrityStacy, Siti Nurhaliza, Lisa Surihani, Ana Raffali, Heliza Helmi dan Proudduck
 
4Fave Malaysian Male Online CelebrityAnwar Hadi, Nicholas Teo, Zizan, Shahir, Faizal Tahir dan Aznil Hj. Nawawi
 
5Best Internet For Good AwardThe Creative News, Anwar Hadi, Momento, HotelRates2U, Berry Berry Easy dan Malaysia Free Maps
 
6Top Makan-Makan Expert : Oh! Malaysia, Momento, Dapur Tanpa Sempadan, Goodie Foodies, Places and Foods dan Restoran Seafood
 
7Top LOLBlogSerius, Onenezz, Anwar Hadi, Miao & WafuPafu, Cisdel dan Conteng-Conteng
 
8Blogger Of The YearOnline Movies TV,  Anwar Hadi, MiaLiana, Ben Ashaari, Global Personal Branding dan Momento
 
9Best Internet For All Idea :  Oh! Malaysia, Lepasan SPM, Maya360, Maaduu TV, Mosque360 dan Unscientific Malaysia

Tengok nanti sapa teror.

Titah Yang DiPertuan Agong - Perhimpunan 9 Julai Haram.

KUALA LUMPUR 3 Jun - Istana Negara mengeluarkan Titah Khas Yang Dipertuan Agong Tuanku Mizan mengenai perhimpunan Bersih anjuran BERSIH pada 9 Julai 2011.

Berikut adalah Titah Khas tersebut:-

Beta sedang mengikuti dengan teliti perkembangan cadangan kumpulan BERSIH untuk mengadakan perarakan dan perhimpunan beramai-ramai bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada Beta selaku Yang DiPertuan Agong dan bagaimana pihak kerajaan menangani isu ini khususnya agensi-agensi dan jabatan-jabatan yang terlibat.

Namun Beta cukup yakin dengan kepimpinan negara dibawah Yang Amat Berhormat  Dato' Sri Najib Tun Haji Abdul Razak berkemampuan untuk menangani masalah ini dengan sebaik mungkin.

Beta menyeru dalam keghairahan sebahagian rakyat berpolitik bagi menyuburkan demokrasi dalam negara kita ini hendaklah dipastikan juga bahawa tuntutan demokrasi ini tidak membawa kepada kemusnahan negara.

Kita tidak boleh terikut-ikut dengan dengan amalan-amalan negara luarsecara umumnya kerana keharmonian dan kestabilan adalah asas penting bagi sesebuah negara perlu semua pihak pertahankan.

Beta juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan kepada rakyat secara adil dan bijaksana dan yang pentingnya Beta selaku Yang DiPertuan Agong tidak mahu melihat dalam negara bermasyarakat majmuk ini berada didalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas atas apa jua alasan pun.

Setiap permasalahan yang timbul, kita sebagai masyarakat bertamaddun hendaklah menyelesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan sperti pepatah Melayu "Yang Dikejat Tak Dapat, Yang Dikendong Berciciran".

Hakikatnya demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.

Sebaliknya kita harus menumpukan kepada matlamat utama memajukan negara, bukannya mencipta masalah yang membuat negara berada terkebelakang. Ingatlah, bumi mana yang tidak ditimpa hujan, lautan mana yang tidak bergelora.

Itulah pentingnya sifat kesederhanaan dan tolak ansur yang telah begitu lama diamalkan oleh warisan pentadbiran negara.

 


Tomok | GAMBAR Majlis Pernikahan Tomok & Siti Rahayu

Banyaknya bunga dia, tahniah ye Tomok.

gambar pernikahan tomok dan ayu

Gambar Fazura Bertudung Dalam Tahajjud Cinta.

 
 
 
 
DSC 1424 Gambar Fazura Bertudung Dalam Tahajjud Cinta.

Kan cantik kan?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...