Gangster Celop kutip hampir RM1 juta

FILEM aksi komedi, Gangster Celop mencatatkan kutipan hampir RM 1 juta setelah empat hari tayangan.

Gangster Celop merupakan hasil kolaborasi pertama antara Excellent Pictures dan Skop Productions.

Pengarahnya, Ahmad Idham ketika dihubungi berkata, pihaknya agak ragu-ragu tentang pencapaian filem itu.

"Pada awalnya, saya dan Datuk Yusof Haslam ragu-ragu sama ada filem ini akan diminati atau tidak tetapi alhamdulillah semakin hari kita lihat sambutan semakin menggalakkan.

"Konsep baru seperti filem ini agak sukar mendapat tempat memandangkan kepercayaan penonton terhadap filem Melayu sudah goyang," katanya kepada Sinar Harian Online, semalam.

Beliau juga memberitahu filem yang menelan kos RM1.7 juta itu banyak mendapat promosi dari mulut ke mulut daripada penonton yang telah menonton.
"Tidak ada isu persaingan dengan filem lain kerana inilah industri filem kita. Saya lega apabila promosi dari mulut ke mulut membantu filem ini. Saya dapat lihat kekuatan promosi ini.

"Bukan senang nak dapat promosi percuma daripada penonton seperti itu. Siapa boleh paksa mereka menulis atau bercakap tentang apa yang mereka rasa," katanya.
Selain itu, Idham berharap promosi dari mulut ke mulut itu bakal berterusan.

"Saya harapkan aura promosi mulut ke mulut ini akan menjadikan filem Gangster Celop pilihan penonton dan berterusan," katanya.

Dalam pada itu, Idham juga akui menerima banyak reaksi positif daripada penonton selepas mereka menonton filem lakonan Syamsul Yusof, Kamal Adli dan Hanis Zalikha itu.
"Sebagai pembikin filem, apabila penonton suka dengan filem saya, saya rasa puas hati," katanya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...