Izara sibuk buat pe

BENARLAH bagai dikata, kemunculan pelakon wanita baru ini agak eksklusif kebelakangan ini. Ini disebabkan dia selalu sangat jarang hadir ke majlis-majlis yang sepatutnya dihadirinya. Akhirnya ramai yang sepakat menyampaikan perkara yang sama. Mahu tidak mahu, acuan yang dimulakan pelakon ini sedikit sebanyak menyebabkan dia mula merasakan bahang kontroversi itu.
Bukan lama, baru tiga tahun berkecimpung dalam industri seni, tetapi nampaknya Izara Aishah tidak cuba meletakkan dirinya berada di asas yang sepatutnya.
 
Tetapi dia menegaskan apa yang dimaksudkan sebagai sombong itu bukan dirinya.
Kata Izara, ada sebab dan bukan alasan untuk dia menepis setiap kenyataan yang dianggapnya menyakitkan hati itu.
"Saya masih ada di dalam industri ini, bukan menyombong. Tetapi sebagai pelakon ada tanggungjawab berat yang perlu digalas saya sebelum keluar bersosial.
"Sebenarnya kebelakangan ini saya agak sibuk dengan penggambaran. Saya baru sahaja menghabiskan tugasan dalam filem Pilot Café, yang dilakonkan bersama Neelofa dan Fahrin Ahmad," katanya.
Tidak pernah mahu mendabik dada, bagi Izara apa yang dikurniakan untuk dirinya selama ini amat dihargai.
Malah katanya dia bukannya mengejar untuk menjadi pelakon hebat dan popular, tetapi yang dipercayai.
Menurut Izara, adakalanya waktu kerja menyebabkan dia sampai lewat di rumah. Itu membuatkan dia memilih untuk tidak terlalu memikirkan soal lain selain kerja.
"Kadang-kadang seharian saya berada di set penggambaran dan hanya pulang ke rumah pada waktu malam.
"Bila keluar cerita-cerita kurang enak, peminat pula percaya. Itu lebih memedihkan kerana mereka tidak tahu apa sebenarnya yang dilalui saya," katanya.
 
Meneruskan kekecewaannya, Izara tahu sebagai anak seni dia perlu menerima dugaan itu dengan hati yang terbuka.
Percaya itu hanya satu lagi laluan berliku, bagi Izara akan sampai masanya dia membuktikan kebenaran.
"Ikutkan memang saya kecewa dengan tuduhan melulu sesetengah pihak. Saya tahu bukan satu kemestian untuk saya menerangkan perkara ini kepada semua orang. Namun jika boleh menganggu emosi saya, maka itu sudah agak keterlaluan," katanya.
Pernah mengejutkan industri dengan penyebaran video tarian yang dianggap agak seksi, menurut Izara perlu dia tegaskan bukan dia yang menjadi dalang penyebaran video terbabit yang sedikit mencalar namanya.
"Saya tidak hilang kerana video terbabit. Tidak ada rasa kecewa pun bila orang terus memperkatakan mengenainya. Lagi pun sudah dijelaskan tujuan video itu diambil.
"Mungkin secara kebetulan bila video itu keluar, semakin jarang pula kisah saya di media," katanya yang turut mengakui terpaksa menolak banyak permintaan sesi foto kerana jadual yang tidak mengizinkan.
 
Masih laku
 
Terus menerima tawaran, bagi Izara tempias sikap sombong yang digembar-gemburkan sesetengah pihak terhadap dirinya selama ini terus membuahkan hasil yang berlainan untuk dirinya.
"Setakat ini saya akui masih lagi sibuk menerima tawaran berlakon selepas Pilot Café, saya menerima satu lagi tawaran berlakon untuk filem terbaru yang bakal menunjukkan bakat saya di dalam bidang tarian.
"Tiada pula tekanan yang diterima mengenai soal ini, mungkin mereka yang bekerja dengan saya lebih memahami situasi yang saya lalui kini," katanya.
Kalau diikutkan peluang yang diberikan kepada pelakon berdarah Pakistan Melayu itu, bukan calang-calang pelakon baru dapat kecapinya. Namun sesuai dengan perwatakan lembut, Izara akui kelebihan itu tidak langsung membuatkan dia menjadi seorang yang berlagak dan mendesak.
 
"Kalau mahu mengatakan saya hanya akan menerima tawaran berlakon filem sahaja saya rasa itu tidak benar.
"Buat masa ini hanya tawaran filem yang mula datang, mungkin selepas ini kalau ada peluang, saya juga mahu berlakon drama kembali," katanya.
Ditanya mungkin ada perancangan lain yang sedang diatur memandangkan dia kini semakin laku, bagi Izara ada baiknya dia fokus kepada satu bidang dahulu sebelum mencuba bidang lain.
"Buat masa ini fokus saya masih bidang lakonan. Saya lebih suka beri tumpuan buat satu-satu kerja dahulu.
"Kalau bercakap bidang lain itu, mungkin belum tahu lagi," katanya ketika ditanya mungkin terdetik niat di hatinya untuk mengikut jejak langkah rakan Dewi Remaja yang lain seperti Neelofa.
 
Ketika di sebuah majlis anugerah baru-baru ini, yang mengangkat rakan lakonnya dalam drama bersiri Vanila Coklat, Aiman Hakim Ridza sebagai Artis Baru Lelaki Popular, Hits ajukan soalan mengenai perasaannya apabila langsung tidak memenangi apa-apa anugerah.
"Saya sangat gembira Aiman memenangi kategori tersebut. Tidak timbul soal cemburu kerana memang dia dipilih oleh peminat.
"Bab kalah pula, bagi saya cukup saya katakan untuk tercalon dengan beberapa nama besar juga sudah membuat berasa bangga," katanya.
Mengenai hal sebenar yang berlaku antara dia dan penyanyi Hazama yang kononnya terasa hati baru-baru ini, Izara sekali lagi menafikan dia mempunyai masalah dengan Hazama yang dianggapnya sebagai rakan.
 
"Saya ada bercakap dengan dia sendiri dan bertanya apa yang berlaku, ternyata hanya salah faham.
"Hubungan kami masih baik, cuma saya bingung bagaimana cerita ini boleh keluar," katanya.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...