Siti: 'Alhamdulillah saya di sisi Datuk K sekarang'

SUSULAN kemalangan yang menimpa  Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa kelmarin, Datuk Siti Nurhaliza sudah tiba di Hospital Southland, Invercargill, New Zealand yang merawat suaminya itu, pagi ini.

"Alhamdulillah... bersyukur sampai dengan selamat untuk perjalanan 27 jam... tak dapat menahan apabila suami asyik bertanya bila nak sampai... akhirnya... alhamdullillah Me di sisi B...," kata Siti dalam laman Twitter kira-kira 10.40 pagi tadi.

Terdahulu, beliau yang memaklumkan perkembangan perjalanan dari semasa ke semasa berkata telah tiba di  Dunedin awal pagi tadi.

Penyanyi itu menaiki kereta selama dua jam untuk ke hospital.

"Alhamdulillah sudah berada di Dunedin, New Zealand... sekarang menempuh perjalanan dua jam dengan kereta untuk ke hospital... semoga selamat sampai," katanya dalam mesej sekitar jam 4.26 pagi tadi.

Penyanyi nombor satu negara itu berangkat ke New Zealand tengah hari semalam dengan ditemani kakak iparnya, Datin Zaiton dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang.

Kelmarin, Khalid yang turut dikenali sebagai Datuk K terlibat dalam kemalangan motosikal di Queenstown, New Zealand.

Melalui Twitter, anak lelakinya, Muhammad Azief berkata, Datuk K mengalami patah bahu dan kaki serta patah tiga batang gigi.

Anak Datuk K akan berangkat ke New Zealand hari ini untuk menziarah beliau.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...