Kes khalwat Beego ditangguh 4 Disember

KUALA LUMPUR 18 Sept. - Perbicaraan kes khalwat pelakon dan bekas penyanyi kumpulan Phyne Ballerz, Beego serta dua rakannya di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, dekat sini ditangguhkan sehingga 4 Disember ini.
 
Hakim Syarie, Shaiful Azli Jamaludin menetapkan demikian selepas membenarkan permohonan peguam syarie, Fakhrul Azman Abu Hassan yang memaklumkan pihaknya baru sahaja menghantar surat representasi berhubung kes itu pada Jumaat lalu ke pejabat Ketua Pendakwa Syarie.
Pegawai Pendakwa Syarie dari Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Shafezan Rusli pula memberitahu beliau masih belum menerima sebarang surat representasi dan dokumen yang disebut oleh pihak pembelaan mengenai kes berkenaan.
Shafezan juga memohon mahkamah agar tidak lagi menangguhkan perbicaraan jika selepas ini pihaknya masih tidak menerima sebarang dokumen berkenaan kerana kes tersebut melibatkan kepentingan awam.
 
Beego atau nama sebenarnya, Md. Aszerul Nizam Abdullah, 32, didakwa bersama-sama dua rakannya, Fikry Zainon dan Mohd. Arsli Meor Atan Ahmad berkhalwat dengan dua kenalan wanita mereka, Azlina Yazit @ Aziz serta Hadijah Mohamad Mokhar di Oakleaf Kondominium, Bukit Antarabangsa, Ampang di sini pada pukul 6 pagi, 23 Februari 2011.
 
Pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 20(1)(a) bagi lelaki dan Seksyen 20(1)(b) bagi perempuan, Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 yang masing-masing membawa hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda RM3,000 atau kedua-duanya.
Azlina dan Hadijah yang berusia awal 30-an didenda RM3,000 atau penjara enam bulan setiap seorang setelah mereka mengaku bersalah atas tuduhan tersebut. Kedua-duanya membayar denda terbabit. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...